Dart na start. Najnowszy pociąg Pesy to jeszcze nie Pendolino

Autor tekstu: Konrad Majszyk  , tylko na Forsal.pl
18 czerwca 2015 godz: 05:45 | Aktualizacja: 2015-08-08 13:19:46.523972+02

PKP Intercity po raz pierwszy pokazało w czwartek na torze doświadczalnym w Żmigrodzie pociąg Dart, czyli najszybszą dotychczas konstrukcję Pesy.

1/9
Dart Pesy podczas jazd testowych
większe zdjęciazobacz miniaturyźródło: Materiały Prasowe
Dart Pesy podczas jazd testowych
Pierwszy z nowych polskich pociągów rozpoczął testy w Żmigrodzie. Dzisiaj już ponad połowa z 20 zamówionych Dart jest na różnych etapach budowy i montażu. Za 20 elektrycznych Dartów PKP Intercity zapłaci ponad 1 mld zł (dodatkowych 320 mln zł pochłonie utrzymanie). Dostawy planowane są w październiku. Pociąg ma zacząć wozić pasażerów od nowego rocznego rozkładu jazdy, czyli w połowie grudnia. Ale dotrzymanie terminów będzie trudne.
statystyki

Komentarze (10)

  • Alek(2015-06-18 20:46) Zgłoś naruszenie 00

    Sluchaj no ABC. Najwyzszy czas na wizyte u psychiatry

    Odpowiedz
  • ABC(2015-06-18 09:03) Zgłoś naruszenie 00

    Ale toalety są w każdym wagonie !
    A we francowatym pie***lino niestety trzeba się nachodzić, co nie jest zbyt komfortowe.
    Okazuje się, że prowizja wszystko załatwiła ;)

    Odpowiedz
  • ABC(2015-06-18 09:18) Zgłoś naruszenie 00

    I całe szczęście, że to nie p***lino !
    Może tutaj w każdym wagonie będzie toaleta. W p***lino niestety nie ma...

    Odpowiedz
  • krool(2015-06-18 10:14) Zgłoś naruszenie 00

    PKP wydaje na Polskie pociągi wielokrotnie więcej niz wydało na Pendolino ale polactwo nadal ujada... nadal źle...

    Odpowiedz
  • Howi(2015-06-18 11:34) Zgłoś naruszenie 00

    Na polskim przemyśle powinna się opierać modernizacja kolei. Nie jest najgorzej (często spotykam wagony z Newagu, bardzo komfortowe), ale zawsze może być lepiej. Darty są tym "lepiej". Gratuluję firmie PESA Bydgoszcz - to przykład, jak powinno się przeprowadzać w Polsce prywatyzacje i jak rozwijać firmy z peerelowskim rodowodem!

    Odpowiedz
  • Wrzos(2015-06-18 14:12) Zgłoś naruszenie 00

    Dajmy już spokój temu Pendolino i cieszmy się z naszej polskiej produkcji. Polskie zakłady z Pesą na czele robią coraz lepsze i bardziej zaawansowane pojazdy i to jest powód do radości. A sam Dart Pesy bardzo ładny, miło będzie takim podróżować.

    Odpowiedz
  • TGV(2015-06-18 19:05) Zgłoś naruszenie 00

    A ile ten Dart "poleci" kilometrów na godzinę. Bo ładny jest, to może i szybki.

    Odpowiedz
  • George(2015-06-24 09:58) Zgłoś naruszenie 00

    "Pendolino są w stanie jeździć z pasażerami – jeśli tylko infrastruktura na to pozwala – do 250 km/h.". Oooo.. I właśnie o tę infrastrukturę chodzi, która przecież w III RP jest pod psem. Torowisk przystosowanych do dużych prędkości jest u nas co kot napłakał. Po co więc pociągi mogące teoretycznie rozwinąć 250 km/h skoro mogą jeździć z prędkościami co najwyżej 160 km/h albo niższymi?

    Odpowiedz
  • Paweł(2015-07-17 11:15) Zgłoś naruszenie 00

    Jeździłem już kilkakrotnie Pendolino i NIE MA PORÓWNANIA do innych polskich pociągów. W 2.5 godziny z Krakowa do Warszawy, dwa razy tyle nad morze, w komfortowym fotelu, z miłą obsługą, poczęstunkiem, restauracją i możliwością przyniesienia jedzenia na miejsce siedzące, schludnie, ładnie, komfortowo, klimatyzacja, cicho, gniazdko i światło dla każdego, no Panowie i Panie - nie ma na co narzekać - chyba jedynie na pasażerów, którzy pokazują skąd przybyli i zakłócają spokój...

    Odpowiedz
  • jontek(2015-08-08 17:33) Zgłoś naruszenie 00

    Znowu temat "odgrzewane kotlety". Forsal nie ma co pisac i ciagle wznawia stare artykuly sprzed kilku miesiecy. Zenada i wstyd drodzy redaktorzy.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze