Terminal LNG w Świnoujściu prawie gotowy. Co dalej?

autor tekstu:Wojciech Krzyczkowski  Źródło:wysokienapiecie
02 grudnia 2015 godz: 05:50Powrót do artykułu »

Dokładnie 11 grudnia do nabrzeża terminala LNG w Świnoujściu zacumuje katarski gazowiec wiozący około 205 tys. m sześc. skroplonego gazu do pierwszego napełnienia instalacji. W czerwcu 2016 r. gazoport ma już być normalnie eksploatowany. I co dalej?

  • « wstecz
  • dalej »
1/1
Możliwe trasy przesyłu gazu z terminala LNG za granicę
mniejsze zdjęciazobacz miniaturyźródło: Materiały Prasowe
Możliwe trasy przesyłu gazu z terminala LNG za granicę
statystyki

Komentarze (7)

  • oko(2015-12-02 09:24) Zgłoś naruszenie 30

    W sprawie bunkrowania: pokazuje to jak bardzo należy liczyć przede wszystkim na własne siły. Wybudowanie i utrzymanie instalacji bunkrowania to koszt. Trzeba zatem zapewnić na start przynajmniej taką sprzedaż żeby do tego nie dopłacać. Tą sprzedaż mogą zapewnić polskie jednostki, PŻM, PŻB, kutry połowowe? i inne. Tutaj musi być decyzja wspólna i współpraca. Wówczas bez presji za strony zagranicznych armatorów-kupujących można negocjować stawki bunkrowania. Dzięki temu cały biznes może przynosić znaczące zyski. Zobowiązanie polskich armatorów można wynagrodzić udziałem w akcjach wyodrębnionej spółki bunkrowania, które uprawnią do dywidendy. To sprawi, że ostateczna cena gazu i usług bunkrowania byłaby tańsza dla nich. Premia za ryzyko i też przewaga wobec innych armatorów na ich rynu przewozowym (tańsze paliwo, niższa cena na przewozy, ew. wyższa marża - wyższy zysk - szybszy od konkurencji rozwój).

    Odpowiedz
  • ert(2015-12-02 10:30) Zgłoś naruszenie 310

    ...co dalej?...a dalej okaże się , że trzeba podnieść, dlaPolaczków, cenę za gaz ze 1,30 zł do 2,0 zł...bo tak trzeba...dalej będzie rozsądna argumentacja...

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Jacek(2015-12-02 09:50) Zgłoś naruszenie 20

    @oko - bardzo ciekawy pomysł. To są właśnie sensowne działania wzmacniające konkurencje naszych przedsiębiorstw. Niemy robią to tez na swoje sposoby, np. podatek "ekologiczny" w zakresie gazu nakładany jest tylko na odbiorców detaliczny, co powoduje że hurtowi, a więc przemysł kupuje gaz znacznie taniej. Zamiast wiec wszyscy np, po 250 dol, to kowalscy płaca 300, a przemysł 200 co w branży chemicznej przekłada się na dużą przewagę konkurencyjną. nikt się nie przyczepi, a przecież to jest jawne subsydiowanie określonych branż z pieniędzy podatników (kowalskich), którzy de facto płaca więcej (rodzaj podatku) aby te pieniądze "oddać" konkretnej branży.

    Odpowiedz
  • Jacek(2015-12-02 09:49) Zgłoś naruszenie 20

    @oko - bardzo ciekawy pomysł. To są właśnie sensowne działania wzmacniające konkurencje naszych przedsiębiorstw. Niemy robia to tez na swoje sposoby, np. podatek "ekologiczny" w zakresie gazu nakładany jest tylko na odbiorców detaliczny, co powoduje że hurtowi, a więc przemysł kupuje gaz znacznie taniej. Zamiast wiec wszyscy np, po 250 dol, to kowalscy płaca 300, a przemysł 200 co w branży chemicznej przekłada się na dużą przewagę konkurencyjną. nikt się nie przyczepi, a przecież to jest jawne subsydiowanie określonych branż z pieniędzy podatników (kowalskich), którzy de facto płaca więcej (rodzaj podatku) aby te pieniądze "oddać" konkretnej branży.

    Odpowiedz
  • plutarch(2015-12-02 09:16) Zgłoś naruszenie 00

    Co na to krwawy NasTamNieMa?

    Odpowiedz
  • Pit(2015-12-02 14:23) Zgłoś naruszenie 00

    I co dalej. Teraz należy podłączyć Nord Streem 2 do Świnoujścia i eksportowac skroplony bądź nie. Kupować za 300 sprzedawać na Litwe za 600.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze