Stawki podatków, składki ZUS i kwota wolna w Polsce i Europie [RANKING]

autor tekstu:Źródło:ISBnews
26 kwietnia 2016 godz: 13:33 | Aktualizacja: 2016-04-26 13:34:01.943871+02Powrót do artykułu »

Polska ma najniższą kwotę wolną od podatku wśród państw UE, które ją stosują - wynika z raportu PwC. Jak wypadamy na tle Unii pod względem wysokości podatków i składek ZUS?

Ranking krajów według stawek podatkowych
mniejsze zdjęciazobacz miniaturyźródło: Materiały Prasowe
Ranking krajów według stawek podatkowych
statystyki

Komentarze (19)

  • jacezar(2016-04-26 14:20) Zgłoś naruszenie 3422

    Namieszali wam politycy w głowach tą kwotą wolną od podatku. Ale usługi od państwa to chcecie, tak? Ale byleby nie płacić i mieć za darmo. I kto za to płaci? Ci którzy dużo pracują i lepiej zarabiają. Nie powinno być kwoty wolnej, powinien być jeden stopień podatku PIT np 15% dla WSZYSTKICH.

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • Co z tą kasą(2016-04-27 01:22) Zgłoś naruszenie 130

    W Polsce zabiera sie ludziom wszystko a i tak państwo jest kiepskie bo w którym by miejscu nie ruszyć jest zacofanie i porażka. Dobrze ze w ostatnich latach Unia trochę ten zaścianek podbudowała, zmusila do zrobienia chociaż kilku dróg, bo były najgorsze wsród wszystkich państw sąsiadujących . Jak sie wjeżdżało z Litwy czy Białorusi a tym bardziej z Czech do Polski, to odrazu człowiek był wściekły, bo sie jechało jak po jednej wielkiej wsi. Do czego zmierzam a mianowicie , dla czego dziewiętnasty wiek przy tak dużej fiskalizacji?

    Odpowiedz
  • Pierre d`Olais-Teau(2016-04-26 14:22) Zgłoś naruszenie 1013

    Holandia, UK, Niemcy...podatek 45 do 50%. Nie ma się co dziwić, że ludzie kombinują i uciekają do rajów podatkowych. Zabieranie połowy pieniędzy to nie jest podatek, a rozbój

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • jacezar(2016-04-26 16:47) Zgłoś naruszenie 97

    @gucia - nie mierz innych swoja miarą, to po pierwsze. Po drugie, multimilioner nawet jak odda 5% państwu to i tak więcej zapłaci od tego biedaka, a nie dostanie 10x lepszej opieki NFZ czy 10x lepszego nauczania swoich dzieci w szkole. On i tak wali to i płaci sobie prywatnie (a tam i tak zapłaci VAT). Po trzecie, jak już chcecie te progi podatkowe o chociaż oszczędźcie klasę średnią i komuś kto zarabia do 300.000 rocznie nie każcie płacić PITu 50% tylko owe 15%. Nie wrzucajcie ciężko pracujących do worka z multimilionerami komuszki

    Odpowiedz
  • A(2016-04-27 01:27) Zgłoś naruszenie 50

    W Polsce system fiskalny jest tak potężnie rozbudowany , ze zabiera sie ludziom wszystko a i tak państwo jest kiepskie bo w którym by miejscu nie ruszyć jest zacofanie i porażka. Dobrze ze w ostatnich latach Unia trochę ten zaścianek podbudowała, zmusila do zrobienia chociaż kilku dróg, bo były najgorsze wsród wszystkich państw sąsiadujących . Jak sie wjeżdżało z Litwy czy Białorusi a tym bardziej z Czech do Polski, to odrazu człowiek był wściekły, bo sie jechało jak po jednej wielkiej wsi. Do czego zmierzam a mianowicie , dla czego dziewiętnasty wiek przy tak dużej fiskalizacji?

    Odpowiedz
  • Sinolog(2016-04-26 17:20) Zgłoś naruszenie 42

    Kwota wolna w Chinach 42000 yuanów czyli jakieś 25000zł rocznie.

    Odpowiedz
  • jacezarz nie masz racji(2016-04-27 10:37) Zgłoś naruszenie 41

    Człowieku, a cóż wielkiego ma się od tego państwa? Ograbiają przez całe życie na ZUS, po czym dostajesz głodowe, wiek emerytalny chyba już najdłuższy w świecie, czyli praca do śmierci, lub śmierć bez pracy , bo za co żyć takiej 50 letniej bezrobotnej kobiecie do 67 roku zycia? Na opiekę medyczną pobierają, leczyć nie ma kto, na badania ludzie czekają po roku i dłużej. Rak ich zżera zanim czekają w kolejce na badania. Paliwa drogi a ich jakość fatalna, państwo ma to w d....e, sprawnie pobierając akcyzę. Oświata jest na dnie, po 4-5 różnych podręczników do 1 klasy, programy nauczania porozwalane, matematyka na poziomie 0. Zmuszają kobiet do rodzenia, ci z kolei jeżdżą po krajach ościennych "załatwić sprawę" a ludzie tam mieszkający wiedzą gdzie Polki "załatwiają sprawę" i po co przyjeżdżają do nich. Wstyd i żenada bo nawet nie wiadomo co im odpowiedzieć na to gadanie. Czynsze w polsce są mocno wygórowane, w stosunku do pensji, bo wszędzie vat-y , akcyzy i inne datki. Ludzie co już raz się wyrwa stąd omijają to wszystko szerokim łukiem, czyba że dziadkowe powracają umierać, sami bez dzieci.

    Odpowiedz
  • W Polsce...(2016-04-27 07:37) Zgłoś naruszenie 42

    W Polsce od kwoty powyzej 150 tys. zl rocznie powinien obowiazywac PIT 50%, przy rownoczesnej kwocie wolnej od podatku odpowiadajacej poziomowi ubostwa okolo 1100 zl netto czyli 1300-1350 zl brutto. ---- Progresywna skala PIT w Polsce powinna uwzgledniac przynajmnie 4 progi dochodowe.---- Polska w systemie PIT nie musi sie wzorowac na modelu rosyjsko-ukrainskim, w ktorym liniowy PIT wynosi 10-13%, do ktorego w znacznym stopniu przyblizyl Polske Prezes Kaczynski w poprzedniej kadencji rzadow PiS.

    Odpowiedz
  • jacezarz nie masz racji(2016-04-27 10:37) Zgłoś naruszenie 21

    Człowieku, a cóż wielkiego ma się od tego państwa? Ograbiają przez całe życie na ZUS, po czym dostajesz głodowe, wiek emerytalny chyba już najdłuższy w świecie, czyli praca do śmierci, lub śmierć bez pracy , bo za co żyć takiej 50 letniej bezrobotnej kobiecie do 67 roku życia? Na opiekę medyczną pobierają, leczyć nie ma kto, na badania ludzie czekają po roku i dłużej. Rak ich zżera zanim czekają w kolejce na badania. Paliwa drogi a ich jakość fatalna, państwo ma to w d....e, sprawnie pobierając akcyzę. Oświata jest na dnie, po 4-5 różnych podręczników do 1 klasy, programy nauczania porozwalane, matematyka na poziomie 0. Zmuszają kobiet do rodzenia, ci z kolei jeżdżą po krajach ościennych "załatwić sprawę" a ludzie tam mieszkający wiedzą gdzie Polki "załatwiają sprawę" i po co przyjeżdżają do nich. Wstyd i żenada bo nawet nie wiadomo co im odpowiedzieć na to gadanie. Czynsze w polsce są mocno wygórowane, w stosunku do pensji, bo wszędzie vat-y , akcyzy i inne datki. Ludzie co już raz się wyrwa stąd omijają to wszystko szerokim łukiem, chyba że dziadkowe powracają umierać, sami bez dzieci.

    Odpowiedz
  • robbi50(2017-01-25 17:15) Zgłoś naruszenie 00

    kwota wolna od podatków powinna miescic się w granicach : 12000 zl a 16000 zl. I zaraz uzasadninie : Ad. 1 ) dolna granica zakresu - Obecny minister finansów zapowiedziośczal , że firmy które mają przychody do 1000 zl miesięcznie powinny miec zwolnienie z zapłaty ZUS ( zorientowani wiedzą o co chodzi ). Ad.2) górna granica zakresu - Polska jest krajem biednym (czyt. mediana zarobków w Polsce to 2400 zł, ja porównałbym zamożność kraju ( czyt, zamożność ludzi ) z Portugalią , czego dowodem jest , że większość emerytów wykonuje zakupy w Biedronce( jest to sieć portugalska ), w Portugalii kwota wolna od podatku to 0k. 4000 euro czyli 16000 zł - odpowiada to naszej górnej granicy - a taka ogólniejsza konkluzja jest taka, że najbiedniejszy kraj z Europy Zachodniej ( Portugalia ) odpowiada naszej sferze grupy ludzi najsłabiej uposażonych w Polsce.

    Odpowiedz
  • robbi50(2017-01-25 17:29) Zgłoś naruszenie 00

    A jaki powinien być ZUS ? Żeby nie pogrążyć tak całkowicie ZUS ( w końcu musi on wypłącać jakieś emerytury, a inwestować nie umie lub nie może ), a jednocześnie z drugiej strony ustalić całkiem sprawiedliwe stawki ZUS ( chodzi o ZUS dla firm ! ) to zaproponowałbym sposób ustalenia ZUS z progiem ustalonym na 1650 zł, a dlaczego taki próg ? W Polsce tzw. faktyczna srednia to ok. 3300 zł ( nie 4100, czy 4200 w gosp. usp. ). 330 / 2 = 1650 zl - stąd ten próg. I dalej - składki ZUS z progiem : 1) dla przychodów firmy do 1650 składka ZUS 418 zł ( wyliczona na podst. odpowiedniości do ustalonej składki 1100 zł - dla kwoty przychodów 4200 zł , czy obecneg

    Odpowiedz
  • robbi50(2017-01-25 17:36) Zgłoś naruszenie 00

    Propozycja ZUS z progiem ( dla firm ) : 1) dla zarabiających do 1650 zł (1/2 faktycznej średniej krajowej - składka ZUS 418 zł. 2) dla zarabiającyh od 1650 do 3300 zł - 836 zł . A powyżej 3300 zł też 836 zł lub większy zadeklarowany. Dla wersji 1) Jeżeli właściciela mikrofirmy nie stać na takie składki może zadeklarować niższe lub w ogóle nie płacić składek ZUS ( patrz ostatnie deklaracje ministra finansów ).

    Odpowiedz
  • pp(2018-01-09 22:27) Zgłoś naruszenie 00

    Nie powinno być przymusu do państwowej emerytury, renty, opieki zdrowotnej. Ewentualnie składka socjalna. To co nazywają składką emerytalną, rentową to jest faktycznie danina na niedziałający system emerytalny, wpłacisz i nie odzyskasz.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze