Dzień Singla początkowo obchodzony był jako święto chińskich panien i kawalerów, czyli zdeklarowanych singli, jako alternatywa dla walentynek. Od 2009 roku za sprawą grupy Alibaba stał się też "handlowym eldorado".

W poniedziałek, 11 listopada, sprzedawcy internetowi oferowali internautom rabaty na towary od smartfonów, przez piwa rzemieślnicze po pakiety medyczne - wskazuje agencja.

Jak podała AP, sprzedaż za pośrednictwem platform grupy Alibaba wyniosła w ciągu 24 poniedziałkowych godzin 268,4 mld juanów (równowartość 38,3 mld dol.), a DJ.com - 204,4 mld junaów (29,1 mld dol.).

"Detaliści odetchnęli tego dnia z ulgą. Na co dzień zmagają się bowiem z malejącym popytem, bo chińscy konsumenci zaciskają pasa, obawiając się spowolnienia wzrostu gospodarczego i wojny handlowej z Waszyngtonem" - napisano.

Reklama

Szybki rozwój handlu elektronicznego w Chinach to wynik, jak wskazała agencja, m.in. braku tradycyjnych sieci detalicznych oraz promowania przez chińskie władze korzystania z internetu do prowadzenia interesów. W rezultacie kraj ten ma największą populację online z ponad 800 milionami użytkowników internetu. (PAP)

autor: Magdalena Jarco