Czy gospodarka może wykończyć sama siebie? Co dzieje się, gdy strategia, która spisywała się świetnie przez dekady, przestaje wystarczać? Trudności gospodarcze Niemiec są symptomem znacznie głębiej zakorzenionych problemów - wynika z badań naukowców z Harvardu.
Ogłoszenie pierwszego naboru wniosków o dofinansowanie ze środków NFOŚiGW na zakup samochodów elektrycznych planowane jest na początku 2020 r., po przeprowadzeniu niezbędnych zmian w prawie podatkowym, poinformowało Ministerstwo Klimatu (MK).
Konstrukcja nowego mostu w Warszawie jest już prawie gotowa. Według wstępnego scenariusza połowa szerokości przeprawy może być oddana jeszcze latem przyszłego roku.
corp...(2019-10-15 21:58) Zgłoś naruszenie 41011
Zjada ich socjalizm. Trochę pobalowali, przejedli co ich ojcowie naskładali, a teraz przy załamującej się demografi będą się już tylko zwijać. Na scenę wejdą w ich miejsce głodne tygrysy w rodzaju Chin, Tajwanu, Indii itp. To nie jest kwestia żadnych wynalazków, bo z wynalazków śmietankę spijają jednostki, a nie społeczeństwa. Tygrysy ich wygryzą, bo są tańsi. Poza tym zniszczyli pieniądz. Realne ujemne stopy procentowe to przepis na katastrofę. To prowadzi do ubożenia społeczeństw i stawia świat finansów na głowie.
Pokaż odpowiedzi (3)OdpowiedzTom-ch(2019-10-29 23:35) Zgłoś naruszenie 37
Co by mieli kraść w Polsce???
dżesika od brajana(2019-10-16 08:11) Zgłoś naruszenie 1510
"przejedli co ich ojcowie naskładali", chciałeś powiedzieć zapewne, że ich dziadkowie, nie ojcowie....... i nie "naskładali" tylko NAKRADLI, m-in. w Polsce. Jeżeli to skorygujesz, będzie się zgadzało. Stąd Niemcy mają dobrobyt.
Maciej(2019-10-15 22:08) Zgłoś naruszenie 625
Przyszłość należy do państw wysokorozwiniętych, które stawiają na rozwój i naukę, jak Niemcy. Na razie żadne tygrysy azjatyckie ich nie wygryzą, gdyż nie mają istotnych przewag w sferach wspomnianych powyżej. Bredzisz.
El Profesor(2019-10-15 11:19) Zgłoś naruszenie 395225
Nrd upada, nareszcie, kolejny przykład że socjalizm zawsze na końcu zjada nawet swój ogon, tak samo skończy polska wersja gierkowskiego państwa dobrobytu vol. 2.0
OdpowiedzPOLAK(2019-10-15 12:41) Zgłoś naruszenie 286286
LEPIEJ ZRÓBCIE ARTYKUŁ "NIEWYGODNA PRAWDA O GOSPODARCE W POLSCE" I CZYM KOŃCZY SIĘ POPULITYCZNY BOLSZEWIZM JAKI MONTUJE CHORY PIS W POLSCE
Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedzjurek(2019-10-28 11:35) Zgłoś naruszenie 10
Twój komentarz i stosunek łapek w górę i w dół, idealnie pokazuje podział między obecnym rządem a ich alternatywą. Stosunek 50:50. Smutne, ale jakże prawdziwe.
tad(2019-10-16 13:21) Zgłoś naruszenie 112
Niestety w Forsalu muszą się opierać na twardych liczbach, więc zamówienie na tę propagandówkę musisz złożyć gdzie indziej :)
Potttt(2019-10-15 19:43) Zgłoś naruszenie 282140
Niewygodne prawda : zanim Niemiec schudnie, to Polak z de c h n i e!
Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedztad(2019-10-16 13:23) Zgłoś naruszenie 411
Śnij dalej albo postudiuj ekonomię :)
księgowy.(2019-10-15 21:36) Zgłoś naruszenie 73195
Tak może było kiedyś ,teraz jest inaczej.
Terminator(2019-10-15 14:41) Zgłoś naruszenie 28057
Niemcom jest coraz ciężej bo tak szybko nic nowego ekstremalnie dochodowego nie wymyślą a konkurencja z Azji nie śpi!!! Wielki podatek od CO2, Energiewende, multi-kulti na socjalu, arogancka polityka i dyktatura z Berlina im w sukcesie gospodarczym nie pomoże!!! Podobne problemy ma Francja!!! LoooooooooooooooooooooooL.
Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedzree(2019-10-15 21:06) Zgłoś naruszenie 7138
mają 1000+, a biedne polaczki tylko 500+ i to nie do końca, bo połowę zeżarła już inflacja
sory takie czasy.(2019-10-15 16:25) Zgłoś naruszenie 122
Audi kupuję jedynie w cenie złomu.
Dieter Wolfram(2019-10-15 15:02) Zgłoś naruszenie 511
Mam do sprzedania Audi A3 2004 rok.
Szkoda gadać (2019-10-15 09:45) Zgłoś naruszenie 27368
Przypominam w 2018 roku utrzymanie książąt orientu kosztowało 22 miliardy euro. To też jest obciążenie, które nie pomaga Niemieckiej gospodarce. Koszty cały czas rosną np. wojsko musi chronić imprezy masowe i synagogi, baseny itp.
Pokaż odpowiedzi (2)OdpowiedzMugg(2019-10-16 09:06) Zgłoś naruszenie 67
wojno nie chroni basenow i imprez masowych... Z kad ty takie informacje bierzesz...
Poważnie:D ?(2019-10-15 18:17) Zgłoś naruszenie 351
Chcesz powiedzieć że afrykańscy inżynierowie/informatycy są zbyt drodzy:) w utrzymaniu?
obserwator(2019-10-15 07:32) Zgłoś naruszenie 249148
To tłumaczy parcie Niemiec na tzw. zielone technologie i próba wymuszenia ich wszystkim dookoła.
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzYhy(2019-10-15 11:21) Zgłoś naruszenie 13470
Już od kilkunastu lat to robią, teraz czas na realizację zysków z mega nakładów. Polska pomoże, bez obaw, kolonie tak mają
taksobiemyślę(2019-10-16 10:20) Zgłoś naruszenie 1656
Może nie problem dla wszystkich tylko szansa dla niektórych? Zapewne dotarliśmy do momentu w którym wyrównały się szanse na nowy start w branżach których jeszcze nikt nie stworzył?
OdpowiedzLeszek(2019-10-15 09:10) Zgłoś naruszenie 8715
Nie rozumiem tej logiki, jedni produkują IPoda a inni Porsche czy BMW Co ciekawsze, dla obywateli USA apple daje niewiele ( produkcja jest poza USA) a produkcja Automotiv ma długi łańcuch produkcyjny i spora cześć Niemców korzysta z dobrze płatnych miejsc pracy w niemieckim Automotiv.
Pokaż odpowiedzi (4)Odpowiedzgosc z zagranicy(2019-11-19 11:14) Zgłoś naruszenie 10
Do obatel 9:54 // Moj kochany tylko Ipony nie kupuja Ipony, jesli pracownik dobrze zarobi to moze nie kupi Porsche ale kupi VW ,albo Audi. Bogaci (miliarderzy ) i tak nie wiedza co maja zrobic z pieniedzmi ,B.Gates(Microsoft) ,szef Amazon,szef Apple maja juz setki mrd. Dolarow i co ??? Lepiej jest jak milion ludzi ma 100.000 dolarow na koncie jak jeden 1 000 000 000 000 dolarow. ZYCIA TEZ NIE MOZNA KUPIC ,stary szef Apple (Steve Jobs) mial miliardy ,i co wzial do trumny ???
kol(2019-10-15 11:35) Zgłoś naruszenie 1722
obatel To Amerykanie przenieśli całą produkcję do Chin i teraz wojują z nimi bo jednak ktoś przemyślał, że produkcja we własnym kraju jednak wspomaga gospodarkę. Apple jest fatalnym przykładem, który dla minimalizacji kosztów produkcji jest gotów przenieść całe fabryki do jeszcze biedniejszych krajów Azji by tylko zmaksymalizować zyski. Popatrz na łańcuch dostaw niemieckich samochodów. Każde ogniwo to poszczególny dostawca określonych usług czy dóbr. I lakiernik, blacharz, pracownik tworzych sztucznych, tapicer, dostarczyciele systemów, części, technologii itd. To jest właśnie ta pragmatyczna polityka Niemiec, którą każdy im zazdrości i chce się mścić na nich
eresz(2019-10-15 10:46) Zgłoś naruszenie 316
Fakt, że apple produkuje za graincą nie ma większego znaczenia. Sama produkcja nie wnosi wcale najwięcej wartości dodane w łańcuchu produkcji (coć oczywiście besz niej nie byłoby w ogóle łancucha produkcji). Ważniejsze z punktu widzenia wartości dodanej są badania i wartośc intelekrualna i dystrybucja.
obatel(2019-10-15 09:54) Zgłoś naruszenie 268
porównaj se pan kapitalizację, zatrudnienie we wspomnianym producencie ipoda a niemieckich producentów samochodów niemcy leżą i kwiczą bo więcej zarabia się na produktach applea niż na niemieckich samochodach, a jak jeszcze trump dowali cła na niemieckie auta, to już po nich
gostom(2019-10-15 20:23) Zgłoś naruszenie 66100
To dlaczego płaci Niemiec miliardy na rozwój i postęp dla innych krajów całego świata ? Nawet krajom bogatszym od siebie !
OdpowiedzMandaryna(2019-10-16 08:48) Zgłoś naruszenie 3521
Niemcy idą na dno i Cisna za sobą całą Unię. Ale są wzorem dla byłych u be ków.
OdpowiedzStefan wizjoner(2019-10-15 09:41) Zgłoś naruszenie 2788
Bzura. Niemcy właśnie za moment będą masowo produkować na cały świat auta elektryczne. Toyota hebluje te swoje hybrydy, a elektryka w ofercie nie mają. Amerykanie produkują za mało i za drogo. W przyszłym roku Niemcy zaoferują swoje elektryki i pobija w tym cały świat. To dam im wzrost na 20-30 lat do przodu. Ameryka ledwo zipie i to i tak dzięki wciskaniu na siłę swojego uzbrojenia wielu krajom, które nie mają jaj odmówić takiej propozycji, więc na ich miejscu martwiłbym się o Niemcy, tylko o swoją Amerykę.
Pokaż odpowiedzi (5)OdpowiedzStefan wizjoner(2019-10-16 14:51) Zgłoś naruszenie 69
chłopyszek: - Toyota nie oferuje w Polsce żadnego auta elektrycznego. Na stronie Toyoty nic takiego nie znajduję. Niemcy od przyszłego roku w Polce zaoferują porządnego elektryka + Skoda małą Skodę citigo-e. Od tego momentu zacznie się w Polsce sprzedaż elektryków na masową skalę Do tego VW będzie w Polsce tworzył infrastrukturę do ładowania tych aut. A gdzie jest Toyota? W lesie. Ile tych samochodów jeździ po tej Saharze i kogo to obchodzi? Niemcy nic od Japończyków nie potrzebują i cały świat ich auta kupuje. Wiesz kto w USA kupuje Toyoty? Ten, kogo nie stać na mercedesa albo bmw. widać kolego, że nigdy nie byłeś w Niemczech. Przejedź się na 2 tygodnie na urlop i zobaczysz potęgę. Japonia cały czas traci. W telefonach i stoczniach już ich dawno prześcignęli Koreańczycy. Auta na wodór to mrzonka, nigdzie to nie weszło na masową skalę i nie wejdzie.
chlopyszek(2019-10-15 22:02) Zgłoś naruszenie 143
Stefan wizjoner co do Toyoty to dysponuje ona 3-ema elektrykami. Natomiast elektryki i hybrydy to zasłona dymna koncernu Toyota. Mają Mirai samochód na ogniwa paliwowe. To jest przyszłość. Proponowałbym z technologii japońskiej nie drwić. Reasumując Japończyków Niemcy nie prześcigną w robotyce, produkcji niezawodnych samochodów (jakie terenówki jeżdżą po Saharze VW?, Fordy?), motocykle, HI-FI, elektronice, zegarki, zabawki, miniżurawie, przemysł stoczniowy, budownictwo (w trudnych warunkach sejsmicznych), nawet ubikacja może zdołować. Niemcy z USA można porównywać, ale nie z Japonią. :-)
kol(2019-10-15 11:26) Zgłoś naruszenie 82
a jakie to elektryki produkuje USA? Tesla? hahahaha Spokojnie. Dobry towar zawsze się sprzeda.
uuu(2019-10-15 10:41) Zgłoś naruszenie 193
Adolfie spokojnie bo ci ciśnienie skoczy.
obatel(2019-10-15 09:51) Zgłoś naruszenie 232
niemcy i elektryki? :D sorry, ale pod tym względem to oni przegrają zarówno z USA jak i z Chinami!
ziuk(2019-10-15 21:42) Zgłoś naruszenie 240
"Niektóre kraje się rozwijają się"? Toż to kononizm.
OdpowiedzWujekdobrarada(2019-10-15 11:29) Zgłoś naruszenie 2269
Powinni wrócić do projektów staków antygrawitacyjnych "Ufo" z czasów Hitlera. Nowe, ciekawe i pojdzie, niejeden Janusz Binesu z Polski kupi.
OdpowiedzMaciej(2019-10-15 21:04) Zgłoś naruszenie 1560
Te wyniki badawcze z Harvardu są tyle samo warte, co neoliberalne teorie gospodarcze z 90 lat. XX w., gdzie rozwój gospodarczy państw opierać się miał jedynie o usługi i handel, a przemysł to archaizm sam w sobie. Podobnie i z tekstem powyżej. Niemcy pod względem zarejestrowanych wynalazków zdobyli II miejsce w skali globu po USA w 2018 r. Wedle globalnego indeksu innowacyjności 2019 RFN plasuje się na 9 pozycji, i wyprzedza np. Izrael. Polska zajmuje dopiero 39 miejsce. Niemcy bardzo dużo patentują i wdrażają do seryjnej produkcji. Przeznaczają dziś 3,2 % PKB na sektor B+R, gdzie tym samym należą do europejskiej czołówki vide Dania, Szwecja, Finlandia itd. W obszarze elektromobilności są liderami w Europie np. ich technologie produkcji baterii wraz z nowymi markami samochodów produkowane są chociażby w Chinach. Wszyscy niemieccy producenci aut mają różne modele elektryków. Gospodarka RFN nadal ma znakomite wyniki mikro i makroekonomiczne, mimo wejścia w orbitę technicznej recesji gospodarczej, co irytuje handlarzy i spekulantów z Wall Strett. Niemcy jeszcze długo pozostaną mocarstwem politycznym i gospodarczym globu.
Odpowiedzzenek(2019-10-15 07:53) Zgłoś naruszenie 1153
to głupoty, PKB to miara sprzedanych dóbr i usług, więc mogą zacząć po prostu sprzedawać wiechcie słomy byle dużo i PKB będzie rosnąć
Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedzobatel(2019-10-15 09:52) Zgłoś naruszenie 190
w tekście nie ma nic na temat pkb
eMZik(2019-10-15 08:12) Zgłoś naruszenie 101
Moga sprzedawac ale u nich te wiechcie beda bardzo drogie, wiec nikt ich nie kupi.
hahaha(2019-10-29 12:32) Zgłoś naruszenie 40
żeby Niemcy się lepiej rozwijały należy je podzielić
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzTom-ch(2019-11-11 22:45) Zgłoś naruszenie 00
Częściowo... Sztuczne zjednoczenie było za Bismarcka a Prusy to nie Niemcy. Dobrym podziałem był związek renski czyli Niemcy zachodnie ze stolicą we Frankfurcie. Tu nasze zadanie wspierać szczególnie Drezno