Dlaczego Tesla zbuduje "gigafabrykę" w Niemczech? Wybór Elona Muska jest przemyślany i logiczny [OPINIA]

autor tekstu:KN  Leonid Bershidsky  Źródło:Bloomberg
20 listopada 2019 godz: 06:45Powrót do artykułu »

Pomimo, że Berlin i okolice nie są zagłębiami przemysłu motoryzacyjnego w Niemczech, to wybór właśnie takiej lokalizacji dla "gigafabryki" Tesli przez Elona Muska jest z wielu powodów uzasadniony - pisze w opinii Leonid Bershidsky.

1/2
Berlin, Niemcy
mniejsze zdjęciazobacz miniaturyźródło: ShutterStock
Berlin, Niemcy
statystyki

Komentarze (62)

  • Terminator(2019-11-20 15:48) Zgłoś naruszenie 17917

    Proponuje zmienic temat i podyskutowac na temat tego miliona elektrykow, ktore zostana wyprodukowane w Polsce do 2021 roku zgodnie z radosna nowina premiera Morawieckiego ogloszona przed kilku laty w mediach. Otoz chce powiedziec, ze taki Musk powinien sie po prostu wstydzic budujac ta fabryke w Niemczech. On robi wielki blad, tak doswiadczonej kadry, tak rozwinietego przemyslu samochodowego i tak daleksieznych planow obecnego rzadu nie znajdzie na calym swiecie. Jestem pewny, ze po kilku lata splajtuje w Niemczech i przeniesie sie do pisiego raju ale wtedy my dumnie powiemu mu s.....laj. Spokojnie poczekamy na ta jego porazke, bo Niemcy to nie zaden przeciwnik dla nas, oni nic nie maja i zeby nie otwarcie naszego "olbrzymiegorynku zbytu dawno by oglosili bankrutctwo.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Df(2019-11-20 09:21) Zgłoś naruszenie 17415

    Ciekawe ze w artykule pewne niedomowienia ale jeszce ciekawsze ze co komentarz to inne spojrzenie. Wiekszosc prawdziwa. To pokazuje jakim dobrym wyborem jest lokalizacja pod Berlinem (od polskiej strony) Co do stawek 27Eur za godzine to sa prawdziwe ale jedynie dla uzwiazkowionych taryfa IG Metall pracownikow koncernu. Polacy pracuja jako tzw Leiharbeiter za polowe tego. Jesli zdolny elektryk to dostanie 20Eur/h za kladzenie kabli.

    Odpowiedz
  • WWC(2019-11-20 09:31) Zgłoś naruszenie 17327

    Elon powinien najpierw pogadać z Jeffem z Amazona o tym dlaczego Amazon przeniósł się z Niemiec do Polski....

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • InF(2019-11-20 09:31) Zgłoś naruszenie 17320

    A to dobre :) zobaczymy, co Musk powie, jak zderzy się z rzeczywistością niemieckiego prawa pracy :) Kraina, gdzie pracownik w zasadzie może nie przychodzić do pracy, i nie można go zwolnić. Każdą najmniejszą decyzję musi tez zatwierdzić rada zakładowa. Powodzenia dla Muska, prowadzenie firmy w Niemczech to hardkor, jest się zakładnikiem pracownika.

    Pokaż odpowiedzi (5)Odpowiedz
  • ER(2019-11-20 08:01) Zgłoś naruszenie 16318

    Dotacja w wysokosci 300 mln Euro byla w tym kontekscie nic nieznaczacym bonusem. Poniewaz w Brandenburgii zamykaja kopalnie, to pewnie na zatrudnienie pracownikow tez sa jakies programy pomocowe.

    Odpowiedz
  • 12345(2019-11-20 08:55) Zgłoś naruszenie 16227

    Tesla z Niemiec będzie kosztowała krocie-bankructwo pewne.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • BRUNEK FLINTA (2019-11-20 08:16) Zgłoś naruszenie 16243

    Potrzebują inżynierów i ich podkradną z VW który ma fabrykę niedaleko ze Szczecina czy Wrocławia ale też ze Skody czy BMW i nie przypadkowo LG i inni budują koło Wrocławia fabryki baterii to jest wszystko dograne a Teslę produkowaną w PL by żaden Niemiec nie kupił a tak powiedzą deutsche auto ot cała filozofia

    Odpowiedz
  • Roki(2019-11-20 07:17) Zgłoś naruszenie 16122

    Z pewnością Elon myślał o Henryku Fordzie albo o niemieckiej kulturze sturtupow jak wybiera! Lokalizacje. Wybrał największy rynek klientów i tyle

    Odpowiedz
  • ccc(2019-11-20 08:45) Zgłoś naruszenie 16127

    najnizsza stawka w Niemczech dla robola to 27 euro na godzinę. hahahajaha... Panie autorze proszę napisać w którym zakładzie. Tyle to zarabia i owszem ale inzynier w BMW ale na pewno nie pracownik na linii

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Assl(2019-11-20 11:12) Zgłoś naruszenie 16024

    Bez przesady z tą "gigafabryką". Przeciętna fabryka samochodów produkuje ich więcej niż wszystkie zakłady Tesli razem wzięte.

    Odpowiedz
  • Jan Power II(2019-11-20 08:11) Zgłoś naruszenie 147142

    Nie czytałem artykułu Leona Bershidskiego, ale Jeżeli ten komuch porównuje Niemcy do Polski i twierdzi ze dobrze dla Elona że wybrał Niemcy a nie Polskę, tzn że powinien wybrac Polskę :)

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Terminator(2019-11-20 18:06) Zgłoś naruszenie 9418

    300 mln. Euro od podatnika i "Megafabryka" produkcja to maksymalnie 150000 E-aut rocznie!!! Ale to barany takie podobne jak my dawniej!!! Hahahahahaha. LooooooooooooooooooooooooooooL.

    Odpowiedz
  • Terminator(2019-11-20 14:12) Zgłoś naruszenie 8441

    Prosta sprawa!!! Bo teraz w Niemczech jest wielu specjalistów nowych technologii z Afyki i z Bliskiego Wschodu!!! Trzeba im po prostu dobrą pracę dać (integracja)!!! LoooooooooooooooooooooooooooL.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • qwas(2019-11-20 08:33) Zgłoś naruszenie 5923

    tani prąd i tyle w temacie

    Odpowiedz
  • Zawiedzionony(2019-11-20 08:10) Zgłoś naruszenie 5737

    No i blisko do zagłębia taniej siły roboczej w Polsce. Zadowolą się paroma euro, zamiast tych 30-tu.

    Odpowiedz
  • Polak(2019-11-20 14:20) Zgłoś naruszenie 5612

    Elon Musk i jego firemka hanbia nazwisko Nikoli Tesli... kto wie ten wie. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • Terminator(2019-11-20 15:37) Zgłoś naruszenie 536

    Ale w artykule nic nie ma o Polsce.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Cała prawda.(2019-11-20 08:43) Zgłoś naruszenie 5022

    Prawda jest taka że Niemcy mają podpisany kontrakt z Boliwią na import do siebie litu jako półproduktu. Boliwia posiada 50-70 proc zasobów światowych litu, o których dziś wiadomo. Wyrzucenie prezydenta Boliwi który nie chciał za darmo oddać zasobów, powoduje tę grę łatwiejszą. Lit jest potrzebny do produkcji baterii. Dodatkowo Musk liczy na niemieckie dotacje do elektryków.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Andrzej(2019-11-20 15:30) Zgłoś naruszenie 509

    W Polsce Tesla rozważała lokalizację w miejscowości Nekla k Wrześni i Poznania. Być może nie chcieli się bić o tych samych pracowników z VW.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Terminator(2019-11-20 17:18) Zgłoś naruszenie 4916

    Focus.de: w Grünheide k. Berlina pracować będzie w pierwszym etapie ok. 3000 pracowników a później do ok. 8000 (wszystko zależy od wielkości sprzedaży tego auta) a nie jak tu mowa o 10000 lub więcej pracowników!! W tej fabryce będzie produkowanych do 150.000 E-aut rocznie co według mnie nie jest spektakularnym wynikiem!!! Możliwa pomoc od podatnika niemieckiego to ok. 300 mln. Euro dla bogatego Muska!!! LoooooooooooooooooooooooooL.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze