Gazeta powołując się na badania agencji Zymetria informuje, że 50 proc. Polaków ocenia, że skutkiem podatku będzie poprawa sytuacji budżetu, a jego koszt poniosą i producenci, i konsumenci. Co piąty badany deklaruje natomiast, że ograniczy picie słodzonych napojów, a niemal połowa zapowiada, że zmieni zwyczaje związane z napojami, np. zastąpi je takimi z mniejszą zawartością cukru. Z kolei 31 proc. nie chce wprowadzać żadnych zmian.

"Sześciu na dziesięciu Polaków negatywnie ocenia wprowadzenie podatku cukrowego. Tylko 25 proc. jest zdania, że efektem tego będzie spadek otyłości wśród dzieci. W przypadku dorosłych oczekiwania pozytywnych rezultatów są jeszcze mniejsze – tylko 19 proc. zgadza się, że nowe regulacje spowodują spadek otyłości wśród dorosłych Polaków" – mówi cytowana przez "Rz" Barbara Krug, partner zarządzający w Zymetria.

Gazeta zauważa, że "jeszcze mniej osób wie, że nowy podatek obejmie także alkohole, czyli tzw. małpki, a więc małe butelki". "Słyszało o tym 46 proc., zaś wśród nabywców tej kategorii – 61 proc." - czytamy.

>>> Polecamy: Dania: Amerykańska agencja wywiadowcza NSA szpiegowała europejskie firmy zbrojeniowe

Reklama