Na tym etapie rozwoju sztucznej inteligencji największe możliwości w branży ubezpieczeniowej daje uczenie maszynowe, które doskonale sprawdza się chociażby przy analizie zdjęć. Branża ubezpieczeniowa ma już na swoim koncie wiele zrealizowanych wartościowych projektów z tego obszaru. W PZU mamy za sobą udany pilotaż i na początku 2019 r. wdrożyliśmy rozwiązanie wykorzystujące uczenie maszynowe przy obsłudze zdjęć w zgłoszeniach komunikacyjnych.

Oczywiście nie oznacza to, że ubezpieczyciele idą tylko w kierunku analizy zdjęć. W PZU pracujemy nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji m.in. w detekcji oszustw ubezpieczeniowych, efektywniejszym underwritingu, a także lepszej obsłudze naszych klientów (np. kampanie CRM). Obecnie w ramach Grupy PZU prowadzonych jest kilkanaście projektów z zakresu sztucznej inteligencji w bardzo różnych obszarach naszej działalności.

>>> Polecamy: Jaka jest przyszłość sztucznej inteligencji? To systemy wzorowane na mózgu