Powyższa wartość jest pomniejszona o liczbę zwróconych egzemplarzy (w wersji cyfrowej i pudełkowej), aczkolwiek nie poznaliśmy dokładnych danych na ten temat.

Sony Corp. wycofało grę z PlayStation Store z powodu licznych błędów, natomiast Microsoft zaoferowało wszystkim użytkownikom Xboxa możliwość oddania gry i pełny zwrot pieniędzy.

Analitycy Morgan Stanley negatywnie oceniają perspektywy CDP w zakresie wdrażania harmonogramu poprawek do jego szlagierowego tytułu.

Rynek spodziewał się, że CD Projekt sprzeda do 24 grudnia 16,4 milionów kopii gry, nie wiadomo jak wygląda sprzedaż na dzień 29 grudnia.

Reklama

Gra CD Projektu miała ponad 8 milionów przedpremierowych zamówień i pobiła pierwszego dnia sprzedaży historyczny rekord (w wersji na PC). Potem zaczęły się problemy z błędami technicznymi i gwałtownym spadkiem ceny akcji polskiego studia.

Analityk MBanku Piotr Bogusz prognozuje, że sprzedaż netto gry wzrośnie do końca tego roku do 14,5 mln, a na koniec następnego osiągnie 30,5 mln. Liczbę zwrotów szacuje na około 3 miliony. – Wygląda na to, że większość zwrotów mamy już za sobą – ocenia analityk.

Dwie amerykańskie kancelarie prawne, The Schall Law Firm oraz Rosen Law Firm, ogłosiły w ubiegłym tygodniu, że złożą pozwy zbiorowe do sądu przeciwko CD Projektowi, zarzucając mu złamanie ustawy o papierach wartościowych oraz wysyłanie na rynek fałszywych lub wprowadzających w błąd komunikatów o grze "Cyberpunk 2077". CD Projekt zapowiedział aktywną obronę przed wszelkimi roszczeniami sądowymi.

Amerykańscy prawnicy zarzucają producentowi Cyberpunka złamanie ustawy o papierach wartościowych oraz wysyłanie na rynek fałszywych - lub wprowadzających w błąd - komunikatów w związku z premierą gry Cyberpunk 2077, a konkretnie z jej wersją na konsole, napisał Piotr Rosik w Strefie Inwestorów.

„Moim zdaniem zarząd CDR popełnił fatalny błąd, przyznając podczas telekonferencji 14 grudnia, że ignorowali docierające do nich sygnały o potrzebie dalszych prac nad wersją konsolową last-gen. Sugeruje to, że zarząd miał świadomość co do tego, że konsolowa wersja gry zawierała poważne błędy. Jeżeli połączymy to z ukrywaniem przez CDR wersji konsolowej gry przed premierą (m.in. poprzez nieudostępnienie dziennikarzom egzemplarza konsolowego gry do recenzji), to jest to moim zdaniem silna przesłanka przemawiająca za tym, że sprawa nie zakończy się przed rozprawą (wskutek tzw. motion to dismiss), lecz zostanie skierowana do dalszego rozpoznania” – powiedział Strefie Inwestorów prawnik Dawid Van Kędzierski, radca prawny z międzynarodowej kancelarii zajmujący się m.in. rynkiem kapitałowym.

„Cyberpunkowi” daleko do najlepiej sprzedających się gier w historii. Pierwsze miejsce w tym zestawieniu zajmuje „Minecraft” (około 200 mln sprzedanych egzemplarzy, data premiery: 2011). Podium zamykają „Grand Theft Auto V (135 mln. 2013) oraz „PlayerUnknown’s Battlegrounds (70 mln, 2017).