"Podjęliśmy decyzję o dołączeniu do naszej floty pierwszych kilkudziesięciu aut elektrycznych. Chcemy rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów w naszej firmie" - mówił. "Dzisiaj zaczynamy kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w codziennej pracy, tym razem o większej ładowności" - dodał szef Poczty Polskiej.

Planujemy wymianę części floty na pojazdy elektryczne różnych kategorii - zapewnił Sypniewski. "Dla Poczty Polskiej realizacja programu +Elektromobilność+ oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się w działania na rzecz poprawy jakości powietrza" - powiedział.

Członek zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki Paweł Przychodzeń zapowiedział, że Poczta przeprowadzi kolejne testy samochodów elektrycznych do 3,5 tony o ładowności powyżej 800 kg - w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Potrwają do maja. "Weźmie w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., Volkswagen e-Crafter, Maxus-Hitachi oraz Mercedes e-Vito w liczbie 5 egzemplarzy" - dodał.

Kierowcy będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Na tej podstawie podjęte zostaną decyzje o dalszych losach wprowadzania elektrycznych pojazdów dla listonoszy - wyjaśnił.

Reklama

Podczas konferencji przypomniano, że wiosną 2018 roku narodowy operator pocztowy przetestował homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 pojazdów kilku producentów, w tym Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Równolegle z testami pojazdów Poczta sprawdzała funkcjonowanie stacji ładowania tych aut.

Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku, zatrudniającym ponad 80 tys. pracowników. Ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)

autor: Longina Grzegórska-Szpyt