....

ikona lupy />
Porsche Taycan, dawniej znany jako Mission E, zbudowany jest m.in. z aluminium, różnych gatunków stali, włókna węglowego, z którego wykonana jest niezwykle lekka, a jednocześnie stabilna kabina pasażerska.

Porsche Taycan (fot. Alexander Migl - Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International) / Wikimedia Commons
ikona lupy />
Wewnątrz auta zainstalowane są cztery pojedyncze fotele inspirowane siedzeniami wyścigowymi typu "bucket", które zapewniają kierowcy i wszystkim pasażerom odpowiednie boczne podparcie, dopasowane do dynamiki jazdy.

Porsche Taycan (Fot. Asmoth - Creative Commons Attribution 2.0 Generic) / Wikimedia Commons
ikona lupy />
Taycan wyposażony jest w wirtualne lusterka zewnętrzne. Obrazy z tylnych kamer widoczne są w dolnych rogach przedniej szyby. Takie umiejscowienie wyświetlaczy „wstecznych lusterek” wpływa na bezpieczeństwo jazdy, ponieważ kierowca ma lepszy widok zarówno na obraz z tyłu, jak i na całe otoczenie samochodu.

Porsche Taycan (Fot. Asmoth - Creative Commons Attribution 2.0 Generic) / Wikimedia Commons
ikona lupy />
Porsche Taycan wyposażone jest w lekkie 22-calowe aero felgi z tyłu i 21-calowe z przodu.
Napęd Taycana stanowią dwa silniki synchroniczne z magnesem stałym PSM o napięciu 800 V po jednym na każdą oś, dające łączną moc systemową około 600 KM (440 kW).
Dzięki tym silnikom Taycan od 0 do 100 km/h przyśpieszy w niecałe 3,5 sekundy, natomiast prędkość 200 km/h osiągnie w mniej niż 12 s.
Prędkość maksymalna to 250 km/h, a zasięg około 500 km. / Bloomberg / Alex Kraus
ikona lupy />
Auto wyposażone jest w akumulator oparty na najnowszej technologii litowo-jonowej. Dla zapewnienia optymalnej równowagi, baterie rozłożone na całej długości podwozia między przednią, a tylną osią.

Porsche Taycan (Fot. Asmoth - Creative Commons Attribution 2.0 Generic) / Wikimedia Commons
ikona lupy />
Nowością jest napięcie 800V wykorzystywane w przypadku Porsche Taycan, dzięki czemu czas ładowania baterii jest o połowę krótszy niż w przypadku standardowo wykorzystywanych w innych autach baterii 400 V. Doładowanie baterii do poziomu 80 proc. za pomocą Porsche Turbo Charger trwa mniej niż 15 min. 4 min ładowania wystarczy, aby przejechać odległość 100 km.
Więcej informacji o tym, jak Porsche chce walczyć o klientów, znajdziesz w tekście Nowe elektryczne Porsche oferuje szybsze ładowanie niż Tesla / Bloomberg / Alex Kraus