Grupa producentów samochodowych Renault Nissan Mitsubishi sprzedała w 2017 roku 10,6 milionów aut, dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na SUV-y i pojazdy elektryczne - poinformowała we wtorek agencja AP.

Jak wskazano, łączna sprzedaż samochodów produkowanych przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi wzrosła o 6,5 proc. w 2017 roku. Był to jednocześnie pierwszy pełny rok obrachunkowy, w którym członkiem grupy był koncern Mitsubishi Motors.

Alians, który opublikował we wtorek dane dotyczące sprzedaży wchodzących w jego skład producentów, zaznaczył, że "auta 10 należących do niego marek" znalazły w minionym roku nabywców "w 200 krajach". W czołówce rynków wymieniono: Chiny, Stany Zjednoczone, Francję i Japonię.

Do grupy należą takie marki jak: Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia and Datsun.

Sprzedaż Nissana wzrosła, jak podano, o 4,6 proc. do ok. 5,81 mln aut, Renault - o 8,5 proc. (do ponad 3,76 mln.), zaś Mitsubishi - o 10 proc. (do ok. 1,01 mln.).

Reklama

Jak podkreślił cytowany przez AP Carlos Ghosn, który stoi na czele aliansu, wyniki te czynią z grupy "największego producenta samochodów na świecie". Wprawdzie niemiecki koncern Volkswagen podał, że w ubiegłym roku sprzedał 10,74 milionów aut, jednak, jak skomentował Ghosn, "200 tys. pojazdów wyprodukowanych przez Volkswagena to ciężarówki".

Magdalena Jarco

>>> Czytaj także: Testowanie spalin na ludziach i zwierzętach jest niedopuszczalne. "Czas inwestować w emisję zerową"