Informacja, do której jako pierwsza dotarła agencja Reutera, nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona. Rozmowy z Chińczykami wciąż trwają.

Według informatorów, na których powołuje się Reuters, VW chce kupić 20 proc. udziałów w Guoxuan, których wartość jest szacowana na 560 mln dolarów. Byłby to pierwszy przypadek bezpośredniego nabycia przez Volkswagen chińskiego producenta baterii. W mieście Hefei we wschodnich Chinach, gdzie Guoxuan ma swoją siedzibę, VW produkuje już elektroauta w spółce joint venture z tamtejszym przedsiębiorstwem JAC Motor.

Planowane kupno udziałów jest spójne z dotychczasową strategią Volkswagena, który, chcąc rozbudowywać segment e-samochodów w swoim portfolio, stara się wchodzić w spółki z istniejącymi już producentami ogniw, żeby nie finansować samodzielnie wszystkich inwestycji.

Najbardziej znany przykład takiego działania to joint venture ze szwedzką firmą Northvolt. W ramach tej współpracy powstanie fabryka baterii w dolnosaksońskim mieście Salzgitter.

Reklama

Volkswagen jest największym zagranicznym producentem samochodów w Chinach. Do połowy obecnego dziesięciolecia chce tam sprzedawać 1,5 mln elektrycznych samochodów rocznie.

>>> Czytaj też: "Handelsblatt": Samochody elektryczne mogą doprowadzić do wzrostu bezrobocia