Mistrzowie flotowej popularności – jakie samochody kupują firmy?

autor tekstu:Źródło:Inne
08 grudnia 2016 godz: 05:30 | Aktualizacja: 2017-02-12 21:00:02.577177+01

Nie od dzisiaj wiadomo, że klienci instytucjonalni stanowią łakomy kąsek dla importerów samochodów w Polsce. W zeszłym roku według danych serwisu Carmarket.com.pl w kraju nad Wisłą sprzedało się w sumie prawie 408 tysięcy pojazdów. Zdecydowana większość, czyli ponad 276 tysięcy sztuk trafiło w ręce firm. To prawie 68 procent całego rynku pojazdów w Polsce. Najchętniej wybieranym typem samochodu flotowego jest kompaktowy hatchback.

1/6
Klienci biznesowi są traktowani ze szczególną dbałością przez importerów z kilku powodów. Kupują dużo samochodów i robią to regularnie. Po czasie, na który podpisywane są umowy dotyczące finansowania zakupu, firmy wracają do salonów sprzedaży i zazwyczaj zamawiają jeszcze większą ilość pojazdów dla pracowników. W tym kontekście lojalność względem marki nabiera szczególnego znaczenia.
Jakie samochody kupują klienci biznesowi? Wbrew pozorom nie kierują się głównie kryterium ceny. W efekcie choć tanie modele segmentu A i B stanowią ważną część sprzedaży, tak naprawdę trzon bezwzględnie i od lat należy do hatchbacków segmentu C. Dowód? Z danych opublikowanych przez Carmarket.com.pl wynika, że pięć modeli ujętych w tym zestawieniu sprzedało się w roku 2015 w ilości niemal 34 tysięcy sztuk. A to wynik o tyle optymistyczny, że dotyczy wyłącznie egzemplarzy kupionych przez firmy i przekłada się na niemalże jedną ósmą całego rynku flotowego w Polsce.
Poniższe zestawienie przedstawia ofertę wyprzedażową popularnych hatchbacków wyposażonych między innymi w dobry system multimedialny, czujniki parkowania, tempomat i automatyczną skrzynię biegów.
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze