"Podpisaliśmy bardzo ważny kontrakt, dzięki któremu naszym pasażerom będzie się dużo wygodniej podróżować do i z Krakowa. Obecny terminal ma wielkość 1/3 przyszłego obiektu, który będzie miał 56 tys. m2, 34 stanowiska check-in, 18 gate'ów i 2 rękawy, z możliwością rozbudowy o kolejne 5" - powiedział prezes Kraków Airport Jan Pamuła po podpisaniu umowy.

Podkreślił, że port lotniczy uzyskał "dobrego kontrahenta" i liczy na wykonanie prac w terminie.

Pod koniec stycznia br. oferta Astaldi została uznana przez port lotniczy za najkorzystniejszą w tym przetargu spośród czterech ofert, które wpłynęły do zamawiającego. Przedmiot zamówienia to wykonanie robót budowlanych i budowlano-montażowych w systemie generalnego wykonawstwa. Roboty będą obejmować rozbudowę i przebudowę międzynarodowego terminalu pasażerskiego wraz z przyłączami zewnętrznej infrastruktury technicznej oraz kładką komunikującą terminal z parkingiem wielopoziomowym i przystankiem kolejowym, a także budowę i przebudowę elementów wewnętrznego układu komunikacyjnego lotniska. Podczas prac lotnisko ma funkcjonować normalnie, zakończenie budowy przewidziano na koniec marca 2015 r.

"Zapewniam, że roboty będą wykonane szybko i w sposób satysfakcjonujący zamawiającego. To roboty, na których się znamy - nasi specjaliści do Krakowa przyjadą z Bukaresztu, gdzie pracowali nad rozbudową lotniska z przepustowości 0,5 mln rocznie do 11 mln" - powiedział dyrektor Astaldi na Europę Środkową i Wschodnią Francesco Paolo Scaglione.

Reklama

Inwestycja jest najważniejszą częścią programu modernizacji krakowskiego lotniska, który do 2015 r. pochłonie około 977 mln zł. Planowana przepustowość lotniska po zrealizowaniu inwestycji to 8 mln pasażerów rocznie i 1800 osób przylatujących i 1800 odlatujących na godzinę.

Astaldi, z siedzibą w Rzymie, jest liderem wśród przedsiębiorstw budowlanych we Włoszech. Notowana na giełdzie w Mediolanie od 2002 r., firma Astaldi zatrudnia ponad 8800 pracowników. Przychody osiągnięte w roku 2012 wyniosły ok. 2,5 mld euro, a portfel zamówień wart jest ponad 10 mld euro. W Polsce realizuje m.in. prace przy II linii metra w Warszawie i modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź oraz nowatorską budowę Zakładu Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego.