Warszawa, 20.03.2019 (ISBnews) - Nowa strategia Polskiego Holdingu Nieruchomości (PHN) jest praktycznie gotowa i wkrótce zostanie opublikowana, poinformował prezes Marcin Mazurek.
"W 2018 roku rozpoczęliśmy prace nad nową strategią spółki na lata 2019-2023, która jest praktycznie gotowa i mam nadzieję, że w najbliższym czasie będziemy mogli pochwalić się wynikami naszych prac. Ważnym elementem strategii będzie kwestia usług, które chcemy świadczyć na rzecz podmiotów trzecich. Chcielibyśmy w nowej kadencji zarządu położyć większy nacisk na operacjonalizację strategii, monitorowanie jej wdrożenia i okresową weryfikację" - napisał Mazurek w liście załączonym do raportu za 2018 r.
W raporcie spółka przypomniała, że w związku z rozpoznaniem nowych szans oraz potencjalnych zagrożeń rynkowych spowodowanych zmianami zachodzącymi na rynku nieruchomości oraz z uwagi na potrzebę intensyfikacji budowy wartości PHN S.A. na tle konkurencji, w 2018 roku przeprowadzone zostały prace związane z przygotowaniem aktualnej strategii dla grupy kapitałowej na lata 2019 - 2023, która po zatwierdzeniu przez radę nadzorczą zostanie opublikowana.
Zgodnie z dotychczasową strategią, grupa do 2023 roku chce stać się wiodącym inwestorem i istotnym deweloperem na polskim rynku nieruchomości oraz zwiększyć wartość aktywów netto o ok. 50%, z czego do ok. 40% wypłacone byłoby w formie dywidendy. Wzrost wartości godziwej portfela nieruchomości zakładany jest do poziomu ok. 6 mld zł w 2023 roku. Celami strategicznymi grupy kapitałowej PHN jest wzrost wartości marki oraz zwiększenie jej rozpoznawalności i uznania na rynku nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych.
Zgodnie z dotychczasową strategią, na rynku powierzchni komercyjnych PHN zamierza zrealizować do 2023 roku ok. 75 tys. m2 GLA powierzchni biurowej w Warszawie oraz blisko 60 tys. m2 GLA na rynkach regionalnych m.in. we Wrocławiu oraz w Gdyni - samodzielnie i we współpracy z innymi podmiotami. Dodatkowo grupa będzie realizowała inne projekty komercyjne, jak np. logistyczno-przemysłowe (z partnerami lub w formule BTS dla wybranych najemców) lub handlowe (w formule BTS dla wybranych najemców). Zgodnie z dotychczasową strategią, na rynku powierzchni mieszkaniowej PHN docelowo do 2023 r. zamierza wprowadzać na rynek 70 tys. m2 PUM rocznie, przypomniano w raporcie.
"W najbliższym czasie będziemy kontynuować inwestycję przy ul. Świętokrzyskiej 36 oraz zamierzamy rozpocząć w Warszawie realizację projektu Intraco Prime i budynku biurowego przy Prymasa Tysiąclecia 83, a w Gdyni biurowca Marina Office. Kontynuowane będą kolejne projekty deweloperskie. Będziemy stawiali większy nacisk na tworzenie nowych linii biznesowych, zawieranie partnerstw i rozwijanie usług doradczych świadczonych na rzecz podmiotów trzecich" - zapowiedział prezes w liście.
Polski Holding Nieruchomości (PHN) jest jednym z największych w Polsce podmiotów w sektorze nieruchomości komercyjnych pod względem wartości portfela. Od 2013 r. PHN jest notowany na GPW.
(ISBnews)