British American Tobacco (BAT) wprowadza w Polsce nowy model sprzedaży i dystrybucji – sprzedaż bezpośrednią do punktów detalicznych.

„System sprzedaży bezpośredniej rusza w drugiej połowie października 2013 r. W najbliższych tygodniach British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. zatrudni na umowy o pracę 500 nowych pracowników, głównie przedstawicieli handlowych i pracowników obsługi finansowo – księgowej" – czytamy w komunikacie spółki.

W nowych centrach dystrybucyjnych na terenie całego kraju, obsługiwanych przez zewnętrznego usługodawcę z branży logistycznej, znajdzie zatrudnienie dodatkowo około 200 osób. Przy założeniu występowania korzystnych warunków ekonomicznych, wprowadzenie modelu sprzedaży bezpośredniej przez British American Tobacco, w ciągu najbliższych 5 lat przełoży się na 400 mln zł dodatkowego impulsu dla polskiej gospodarki, podano również.

„W Polsce sprzedaż wyrobów tytoniowych prowadzona jest w około 120 tys. punktów handlowych. Nowy model dystrybucji da nam możliwość docierania z pełną ofertą bezpośrednio do wielu z nich. (…) Częste wizyty naszych przedstawicieli handlowych dadzą sprzedawcom detalicznym szybki dostęp do nowych produktów i ofert" - powiedział prezes British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o. Antal Bekefi, cytowany w komunikacie.

Reklama

British American Tobacco jako pierwsza firma tytoniowa w Polsce wdraża model dystrybucji bezpośredniej do punktów sprzedaży detalicznej. Przygotowania do jego wprowadzenia trwały kilkanaście miesięcy.

Na polskim rynku Grupa British American Tobacco działa od 1991 roku. Obecnie należą do niej dwie spółki: British American Tobacco Polska S.A. posiadająca fabrykę wyrobów tytoniowych w Augustowie i British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o., zajmująca się dystrybucją wyrobów tytoniowych. Łącznie BAT zatrudnia w nich ponad 1200 osób. W fabryce w Augustowie firma produkuje 38 mld sztuk papierosów rocznie, z czego jedna trzecia trafia na polski rynek, a dwie trzecie na eksport do blisko 50 krajów. W ciągu 22 lat Grupa British American Tobacco zainwestowała w Polsce ponad 1,7 mld zł.