Nowa wersja biurowej sieci społecznościowej o nazwie Workplace staje się powszechnie dostępna od początku tygodnia. Umożliwi ona pracownikom komunikację, nagrywanie filmów za pomocą usługi Facebook Live oraz informowanie o postępach pracy za pomocą News Feed.

Platforma Facebooka dla biznesu nie będzie darmowa. Ile to będzie kosztowało? Każdy pracodawca będzie musiał zapłacić abonament od każdego zatrudnionego. Jego ceny będą się wahały w zależności od liczby wszystkich zakupionych subskrypcji: poniżej tysiąca użytkowników wyniesie 3 dol., w przedziale 1-10 tys. użytkowników 2 dol., natomiast dla największych firm, które mają ponad 10 tys. „fejsbukowiczów” opłata od osoby wyniesie równo dolar.

Produkt zapewni Facebookowi nowe źródło przychodów, które uzupełni środki pozyskiwane z reklamy internetowej. Workplace ma rywalizować z zaprojektowanymi przez Microsoft platformami Salesforce.com Inc. oraz Slack Technologies Inc. Firma należąca do Billa Gatesa pracuje też obecnie nad przejęciem portalu LinkedIn, który planuje przekształcić w kierunku medium społecznościowego (obecnie jest to typowo biznesowa strona).

- Nowe globalne i mobilne narzędzie nie ma na celu ograniczenia liczby spotkań biznesowych oraz separowania ludzi w oparciu o ich stanowiska, wydziały czy lokalizację wykonywanej pracy. Firmy są silniejsze i bardziej produktywne, kiedy pracownicy działają wspólnie – napisali przedstawiciele Facebooka w internetowym oświadczeniu.

Reklama

Z aplikacji Workplace obecnie korzysta tysiąc firm, w tym między innymi Starbucks, Oxfam oraz Booking.com.