Portal LinkedIn przeanalizował, w jakich branżach najłatwiej znaleźć pracę osobom zmieniającym ścieżkę kariery. W swoim raporcie LinkedIn uwzględnił użytkowników portalu, którzy w 2014 roku dodali do swojego internetowego CV pracę w innej branży niż ta, w której do tej pory pracowali. Specjaliści policzyli następnie jaką część pracowników z danych branż stanowili nowi pracownicy zmieniający profil kariery.

Numerem jeden okazały się firmy internetowe. W przedsiębiorstwach z tej branży aż 11,8 proc. stanowili pracownicy, którzy w 2014 roku przeszli tu z innych branż. Na drugim miejscu uplasowała się branża venture capital (11,1 proc.), a na trzecim – firmy z branży IT i bezpieczeństwa cyfrowego (10,6 proc.). Kolejne miejsca zajmują media internetowe (9,9 proc.), agencje rekrutacyjne (9,4 proc.) i producenci oprogramowania komputerowego (8,8 proc.).

>>> Czytaj tez: Ile można zarobić w pierwszej pracy?

Jak wynika z opublikowanych danych, choć firmy z branży internetowej od zawsze były magnesem dla inżynierów, teraz zaczynają przyciągać się coraz większą liczbę pracowników bez doświadczenia w programowaniu – m.in. specjalistów ds. handlu, rozwoju biznesu, czy zarządzania i konsultingu. Podobnie jest w przypadku branży venture capital – niektórzy nowi pracownicy poprzednio pracowali np. w branży spożywczej - czytamy w raporcie.

Reklama

„Venture capital potrzebuje ekspertów z różnych branż, zarówno po to, by wyłapywać i prawidłowo oceniać nowe okazje na rynku, jak też by dobrze zarządzać istniejącymi inwestycjami” – mówi Andrew Kritzer, analityk LinkedIn.

W przypadku mediów internetowych, często zatrudnia się pracowników z pokrewnych branż – najczęściej są to dziennikarze z gazet papierowych czy radia. Transfer umiejętności jest tutaj nieporównywalnie łatwiejszy niż np. przy przejściu z gazety do firmy typu private equity.