Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Jacy specjaliści są najbardziej poszukiwani w Polsce?

24 kwietnia 2015, 05:25
Najwięcej ofert pracy w Q1 2015 r. zostało opublikowanych w województwach mazowieckim (17,5% wszystkich ogłoszeń), małopolskim (12,5%) oraz dolnośląskim (12,3%). Te województwa zanotowały również największy – w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku - przyrost ilości ofert pracy. Najmniej ofert pojawiło się w województwie świętokrzyskim (1,9%), podlaskim (2,1%) i lubuskim (2,4%). Warto jednak zauważyć, że jest to związane nie tylko z dynamiką rozwoju firm w poszczególnych regionach, ale również z wielkością zaludnienia poszczególnych województw. Analizując procentowo podział ogłoszeń na województwa, w większości regionów sytuacja w pierwszym kwartale 2014 i 2015 roku była podobna. Jedynie w województwie wielkopolskim procentowy udział ogłoszeń w stosunku do całości kraju spadł o 2,2% (z 12,1% w IQ 2014 r do 9,8% w Q1 2015 r.). Nie oznacza to jednakże spadku ilości miejsc pracy czy samych anonsów – jest to raczej wyraz tego, że pozostałe regiony, w większości zwiększyły nieznacznie swój udział w rynku pracy. Warto zauważyć, że w tym województwie 71% ofert pracy dla regionu i tak dotyczyło samego Poznania. W województwach o największej ilości ofert pracy, większość z nich koncentruje się w stolicy regionu. W małopolskim aż 89% ofert pracy dotyczyło miasta Krakowa (o 10% więcej niż w Q1 ubiegłego roku). W przypadku Wrocławia było to 78% ogłoszeń przypadających na województwo. Warszawy – 76%. Nieco inna dynamika występuje np. w województwie pomorskim, gdzie tylko niespełna 42% ogłoszeń dotyczy Gdańska, a pozostałe innych miast i miejscowości w regionie. Z powyższej analizy wynika, że w przypadku miejsc o największej ilości nowych stanowisk pracy są one związane przede wszystkim z rozwojem firm w dominujących w regionie miastach.
Najwięcej ofert pracy w Q1 2015 r. zostało opublikowanych w województwach mazowieckim (17,5% wszystkich ogłoszeń), małopolskim (12,5%) oraz dolnośląskim (12,3%). Te województwa zanotowały również największy – w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku - przyrost ilości ofert pracy. Najmniej ofert pojawiło się w województwie świętokrzyskim (1,9%), podlaskim (2,1%) i lubuskim (2,4%). Warto jednak zauważyć, że jest to związane nie tylko z dynamiką rozwoju firm w poszczególnych regionach, ale również z wielkością zaludnienia poszczególnych województw. Analizując procentowo podział ogłoszeń na województwa, w większości regionów sytuacja w pierwszym kwartale 2014 i 2015 roku była podobna. Jedynie w województwie wielkopolskim procentowy udział ogłoszeń w stosunku do całości kraju spadł o 2,2% (z 12,1% w IQ 2014 r do 9,8% w Q1 2015 r.). Nie oznacza to jednakże spadku ilości miejsc pracy czy samych anonsów – jest to raczej wyraz tego, że pozostałe regiony, w większości zwiększyły nieznacznie swój udział w rynku pracy. Warto zauważyć, że w tym województwie 71% ofert pracy dla regionu i tak dotyczyło samego Poznania. W województwach o największej ilości ofert pracy, większość z nich koncentruje się w stolicy regionu. W małopolskim aż 89% ofert pracy dotyczyło miasta Krakowa (o 10% więcej niż w Q1 ubiegłego roku). W przypadku Wrocławia było to 78% ogłoszeń przypadających na województwo. Warszawy – 76%. Nieco inna dynamika występuje np. w województwie pomorskim, gdzie tylko niespełna 42% ogłoszeń dotyczy Gdańska, a pozostałe innych miast i miejscowości w regionie. Z powyższej analizy wynika, że w przypadku miejsc o największej ilości nowych stanowisk pracy są one związane przede wszystkim z rozwojem firm w dominujących w regionie miastach. / Media
Przedstawiciel Handlowy, Programista Java i Księgowy – to najbardziej poszukiwani w ostatnich miesiącach specjaliści. W których branżach i regionach opublikowano największą ilość ofert pracy i którymi z nich kandydaci byli najbardziej zainteresowani? Na podstawie analizy zamieszczonych w portalu Praca.pl ogłoszeń rekrutacyjnych i ilości ich odsłon, specjaliści serwisu komentują zmiany na rynku pracy w minionym, pierwszym kwartale 2015 roku.

Powiązane

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej