W komunikacie GDDKiA zaznaczyła, że po przeanalizowaniu ofert przetargowych na opracowanie projektu budowy obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53, czyli m.in. Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego projektu oraz materiałów do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, za najkorzystniejszą pod kątem merytorycznym i cenowym uznano ofertę złożoną przez Multiconsult Polska Sp. z o.o.; firma zaproponowała cenę 2 mln 931 tys. 90 zł.

28 sierpnia br. odbyło się otwarcie siedmiu ofert, które wpłynęły w postępowaniu przetargowym. Najniższą ofertę, opiewającą na 2 mln 847 tys. 511,50 zł brutto, złożyła firma Transprojekt – Warszawa Sp. z o.o., natomiast najwyższą - Mosty Katowice Sp. z o.o., na kwotę 4 mln 532 tys. 285,55 zł brutto. Budżet zamawiającego wynosił 2 mln 496 tys. 900 zł brutto.

Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego, a złożone oferty były badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena – 60 proc.; zespół projektowy – 18 proc.; zespół środowiskowy – 10 proc.; zespół geologiczny – 6 proc. oraz ilość wizji lokalnych – 6 proc.

"Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w listopadzie 2019 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po 18 miesiącach od podpisania umowy)" - zaznaczono. Dodano, że zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w listopadzie 2022 r.

Reklama

GDDKiA wskazała, że zgodnie z planowanym harmonogramem budowy obwodnicy Ostrołęki w 2023 r. ma nastąpić ogłoszenie przetargu w systemie "Projektuj i Buduj” i podpisanie umowy z wykonawcą inwestycji, a lata 2025-2027 r. to planowany termin jej realizacji.

Pierwszy przetarg na wybór projektanta dla budowy obwodnicy Ostrołęki został ogłoszony w październiku 2018 r., a drugi - w maju 2019 r. Wytłumaczono, że obydwa postępowania zostały unieważnione z uwagi na oferty przekraczające budżet zamawiającego.(PAP)

Autor: Radosław Jankiewicz