Jak przypomniał rzecznik uniwersytetu Marek Kiczka, uczelnia zwyciężyła w tym programie szkoleniowym z obszaru marketingu internetowego w 2016 roku. "Wtedy najwyższy odsetek studentów tej uczelni uzyskał certyfikat od Google i IAB Europe poświadczający umiejętności cyfrowe; to ponad 200 certyfikatów" - podał.

"Jesteśmy dumni z tej nagrody tym bardziej, że to właśnie nasi studenci ją wywalczyli" – powiedział w poniedziałek rektor dr hab. prof. UE Robert Tomanek.

Dodał, że powstawanie takich stref jest wpisane w strategię uczelni. "Mamy już podobne strefy wypoczynku w budynkach F, A, B, kolejna powstaje w budynku N. Chcemy, by uczelnia była jak najbardziej przyjaznym miejscem dla studiujących" – podkreślił rektor.

Główna nagroda, którą otrzymał uniwersytet, to 25 tys. zł na adaptację przestrzeni dla studentów. Inwestycja realizowana była podczas tegorocznych wakacji. Teraz studenci mogą już relaksować się m.in. na kanapach wyposażonych w gniazdka elektryczne i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Reklama

Internetowe Rewolucje to program szkoleniowy z obszaru marketingu internetowego. Skierowany jest do osób, które chcą wykorzystywać wiedzę nt. e-commerce, reklamy mobilnej i mediów społecznościowych w swojej przyszłej pracy lub biznesie. Program obejmuje bezpłatny, całodniowy cykl prezentacji i szkoleń odbywających się na polskich uczelniach, po którym istnieje możliwość uzyskania certyfikatu.

"Certyfikat sygnowany przez Google oraz IAB Europe jest potwierdzeniem zdobytych umiejętności w obszarze marketingu internetowego. Warsztaty prowadzą przedstawiciele Google, trenerzy Internetowych Rewolucji oraz specjaliści z lokalnych partnerskich agencji. Dzięki temu studenci mają okazję nie tylko pogłębić wiedzę na temat marketingu w internecie, ale także dowiedzieć się więcej o pracy w branży digitalowej od ekspertów w tej dziedzinie" – wyjaśnił Kiczka.

Ranking Internetowych Rewolucji to zestawienie uczelni wspierających rozwój kompetencji cyfrowych swoich studentów. Prowadzony był od 17 kwietnia do 25 września 2016 r. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach uplasował się na najwyższym miejscu wśród polskich uczelni. Pod uwagę brano liczbę certyfikatów uzyskanych przez studentów danej uczelni w ramach programu.

Rzecznik przypomniał, że warunkiem uzyskania certyfikatu było zdanie egzaminu, który składał się z testu teoretycznego oraz pytań otwartych. "Przystąpienie do egzaminu możliwe było po odbyciu szkoleń: obecność w sieci i reklama online, e-commerce i kampanie eksportowe, świat multiscreen. Certyfikat można było również uzyskać za pośrednictwem platformy Internetowych Rewolucji, metodą e-learningu, po odbyciu 23 lekcji marketingu online i przystąpieniu do testu" - tłumaczył Kiczka.

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach jest jedną z pięciu publicznych uczelni ekonomicznych w kraju oraz największą i najstarszą uczelnią ekonomiczną w regionie. Składa się z pięciu wydziałów: Zarządzania, Ekonomii, Finansów i Ubezpieczeń, Informatyki i Komunikacji oraz Biznesu, Finansów i Administracji.

W dotychczasowej historii uczelnia wykształciła ok. 80 tys. absolwentów. W ubiegłym roku akademickim uniwersytet świętował 80-lecie. (PAP)

autor: Agnieszka Kliks-Pudlik

edytor: Ewelina Krajczyńska