Jak podaje portal Statista, niedobory nie dotyczą raczej ketchupu butelkowanego, ale saszetek. To efekt zwiększonego popytu na dostawy i jedzenie na wynos. Wśród najbardziej dotkniętych jest Heinz – firma oświadczyła, że zwiększa produkcję nawet o 25 proc., ponieważ popyt wyprzedza podaż.

The Wall Street Journal poinformował niedawno, że ceny saszetek z ketchupem wzrosły o 13 proc. od stycznia 2020 roku. Konieczność jedzenia hamburgerów i frytek bez ketchupu wydaje się Amerykanom nieznośna.

Które marki są najbardziej popularne w USA?

Reklama

Z badań przeprowadzonych przez Statista wynika, że w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych ketchupu Heinz używało nieco mniej niż 200 milionów osób, na drugim miejscu znalazł się ketchup Hunta, używany przez 84 miliony osób. Ogólnodostępne marki sklepowe dopełniają pierwszą trójkę, a za nimi plasuje się ketchup marki Del Monte.

ikona lupy />
statista.com