Od 8 do 10 mld zł może kosztować budowa Portu Centralnego – szacuje prezes Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke. Gościa Kongresu 590 zapytaliśmy, czy ta inwestycja nie stoi w sprzeczności z przekopem Mierzei Wiślanej i rozbudową portu w Elblągu.

- To są dwie kompletnie różne inwestycje, dwie zupełnie różne infrastruktury – przekonuje Łukasz Greinke. I tłumaczy, że w Gdańsku powstać mają terminale głębokowodne, które umożliwią przeładunek towarów przewożonych na największych na świecie jednostkach. Port w Elblągu zaś będzie obsługiwał raczej region Morza Bałtyckiego.

- Z tego, co wiem, firmy już planują inwestycje w tym regionie. Jeden z domów zbożowych planuje inwestycję właśnie w okolicach Elbląga – zdradził Greinke.

MAREK TEJCHMAN ROZMAWIA Z ŁUKASZEM GREINKE

Reklama