Według prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza, wartość całego zamówienia obejmującego 24 pojazdy to ponad 206 mln zł. W podstawowym wariancie dostarczonych zostanie 12 tramwajów za niemal 108 mln zł. Pierwsze dwa mają trafić do Olsztyna w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy, ostatnie - pięć miesięcy później. Kolejne będą mogły być dokupione w zależności od możliwości finansowych miasta.

Turecki producent był jedynym, jaki zdecydował się ostatecznie na złożenie oferty w tym postępowaniu. W ocenie komisji przetargowej, zaoferowany przez niego tabor spełnia określone w specyfikacji wymogi i parametry techniczne.

Nowe tramwaje - podobnie, jak te kursujące obecnie - będą miały 2,5 m szerokości. Mogą zabrać 210 pasażerów, z czego 40 osób na miejscach siedzących. Deklarowany przez producenta poziom emitowanego hałasu to 73,6 dB.

Według przedstawicieli ratusza tureckie tramwaje będą mieć skrętne skrajne wózki, dzięki czemu mniej będzie zużywać się torowisko i elementy podwozia. Drzwi zlokalizowane za kabinami motorniczego będą jednoskrzydłowe, pozostałe środkowe cztery pary - dwuskrzydłowe.

Reklama

Rozstrzygnięcie przetargu na dostawę taboru to jeden z głównych elementów inwestycji związanej z rozbudową sieci tramwajowej w Olsztynie, dzięki której w 2020 r. mieszkańcy mają sprawniej podróżować między południowo-wschodnią częścią miasta a centrum.

Obecnie trwa jeszcze postępowanie na wybór wykonawcy trakcji wiodącej z Pieczewa wzdłuż ulic Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku i al. Piłsudskiego do skrzyżowania z Kościuszki. Termin składania ofert mija 12 czerwca.

Transport tramwajowy w Olsztynie funkcjonuje od końca 2015 roku. Władze miasta przywróciły ten środek lokomocji po ponad 50-letniej przerwie. Obecnie w skład miejskiego taboru wchodzą tramwaje Solaris Tramino.(PAP)

autor: Marcin Boguszewski