"Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac zaplanowane jest na listopad br. Powinny się one zakończyć do grudnia 2023 r. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską” – poinformowała w poniedziałek w komunikacie Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK.

Projekt przewiduje wymianę prawie 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Dzięki temu zwiększy się prędkość jazdy pociągów, a tym samym skróci się czas podróży z Katowic do Zebrzydowic i Wisły.

„Przebudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz trzy przejazdy kolejowo-drogowe, co wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków. Prace obejmą też 23 obiekty inżynieryjne. Są to mosty, wiadukty i przepusty. W zakresie prac modernizacyjnych zostanie przebudowany trzyprzęsłowy most na rzece Wiśle między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami. Ma on długość ponad 150 m” – podała Głowacka.

Jak dodała, pasażerowie skorzystają z wygodnej stacji w Czechowicach-Dziedzicach oraz z odnowionych przystanków Goczałkowice-Zdrój i Zabrzeg. W sumie sześć peronów zostanie podwyższonych i dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Reklama

„Na stacji Czechowice–Dziedzice zostanie wybudowane lokalne centrum sterowania wyposażone w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym” – dodała Katarzyna Głowacka.

Inwestycja będzie wykonywana w ramach projektu obejmującego dwa ciągi na obszarze Śląska: E30, który przebiega z zachodu na wschód, i E65 – w północy na południe. Częścią tego drugiego jest odcinek z Goczałkowic do Zabrzegu.

Przedstawicielka PKP PLK dodała, że inwestycja na linii E65 podzielona jest na mniejsze odcinki. Obecnie trwają już także prace projektowe modernizacji odcinków z Będzina do Katowic Ligoty, z Tychów do Goczałkowic Zdroju oraz z Zabrzegu do Zebrzydowic. Realizacja tych projektów przewidziana jest w przyszłej perspektywie finansowej UE. (PAP)

autor: Marek Szafrański