List intencyjny w tej sprawie podpisali w środę w Duisburgu prezesi obydwu spółek.

Jak informuje PKP Cargo, stronom zależy na rozbudowie połączeń szczególnie na trasach Małaszewicze – Duisburg, Poznań – Duisburg, Geniusze – Duisburg oraz Gliwice/Wrocław – Riesa/Duisburg.

PKP Cargo tłumaczy, że dzięki współpracy czas przewozu ładunków ma zostać skrócony, a koszty - obniżone. Stawki przewozowe na kolejowych połączeniach terminalowych mają być ponadto konkurencyjne w stosunku do cen oferowanych klientom przez przewoźników samochodowych.

"Dla nas ważne jest to, że otwieramy sobie szersze możliwości przewozu ładunków intermodalnych do Duisburga, gdzie na Renie funkcjonuje największy na świecie rzeczny port śródlądowy. Nasze pociągi już tam oczywiście od wielu lat jeżdżą, utrzymujemy stałe połączenia z Duisburgiem, ale jest szansa na znaczne zwiększenie ilości transportowanych towarów" – powiedział cytowany w komunikacie prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.

Reklama

W porcie w Duisburgu w 2018 roku przeładowano 127,5 mln ton ładunków. To więcej niż wspólny wynik polskich portów nad Bałtykiem, które zanotowały przeładunki w 2018 roku w wysokości 101,19 mln ton.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski