"Już niedługo poinformujemy o wynikach prac komisji przetargowej. Decyzja w sprawie tego przetargu powinna zapaść do końca czerwca" - powiedział Chraniuk.

W przetargu PKP Intercity na 12 nowych elektrycznych pociągów wpłynęły na początku tego roku dwie oferty. Pierwszą złożyło konsorcjum firm PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki o wartości 1,171 mld zł. Drugą - spółka Stadler Polska o wartości 1,015 mld zł.

PKP Intercity zamierza wydać 1,025 mld zł na ten cel.

Kolejowa spółka ogłosiła przetarg na dostawę 12 fabrycznie nowych elektrycznych pociągów, tak zwanych EZT (elektrycznych zespołów trakcyjnych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania, pod koniec grudnia 2017 roku. Wtedy wyznaczono termin składania ofert na 20 lutego 2018 roku. Później termin ten kilkakrotnie przesuwano.

Reklama

W ogłoszeniu o zamówieniu spółka informowała, że dostawy pierwszych dwóch pojazdów powinny nastąpić w terminie do 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, a dostawa kolejnych 10 - w terminie do 48 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, lecz nie wcześniej niż po zakończeniu 6-miesięcznej eksploatacji pierwszych dwóch pojazdów.

PKP Intercity posiada obecnie 20 składów EZT typu Pendolino, 20 składów EZT typu Dart i 20 składów EZT typu Flirt. (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski