"Przewidujemy, że produkcja seryjna (w Gniewczynie na Podkarpaciu - PAP) ruszy w ciągu 2-3 lat, dlatego że uruchomienie przedsięwzięcia wiąże się z dokonaniem niezbędnych inwestycji, uzyskaniem niezbędnych certyfikatów, uprawnień itd." - powiedział PAP Bawor.

"Zakładamy, że podstawowym produktem będzie wagon typu węglarka, co pozwoli nam na wymianę naszego podstawowego taboru. Przewidujemy też, że zakład będzie na tyle elastyczny, że będzie dostosowany do zabezpieczenia aktualnych potrzeb rynku, które się w danym momencie pojawią. Myślimy również o wejściu w segment przewozów intermodalnych, czyli o budowie platform intermodalnych" - dodał.

Bawor nie wykluczył, że w zakładzie będą powstawać inne wagony specjalistyczne w krótkich seriach.

W kwietniu tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu i PKP Cargo podpisały w Rzeszowie list intencyjny w sprawie współpracy przy produkcji wagonów towarowych, które mają powstawać w byłej fabryce wagonów w Gniewczynie.

Reklama

Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz mówił wtedy, że podpisanie listu wpisuje się w realizację strategii spółki, która do 2036 r. musi wymienić wszystkie wagony na tzw. ciche.

Obecnie aż 70 proc. wagonów towarowych ma ponad 30 lat.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski