Pierwotnie 16-kilometrowy odcinek S5 między Poznaniem a Wronczynem miał być gotowy w listopadzie 2017 r. Termin ukończenia inwestycji kilkukrotnie jednak przesuwano. Pod koniec ub. roku otworzono jedną jezdnię i możliwy jest przejazd po jednym pasie w każdą stronę.

W piątek włoskie konsorcjum, któremu przewodzi firma Toto Costruzioni Generali, poinformowało GDDKiA, że odstępuję od kontraktu.

Jak tłumaczył PAP rzecznik prasowy GDDKiA Jan Krynicki, „07 czerwca 2019 r. Wykonawca trasy S5 Poznań – Wronczyn, firma TOTO Construzioni przekazała pismo będące w ocenie GDDKiA bezpodstawne i niezasadne, a mówiące o odstąpieniu przez firmę od kontraktu. Zamawiający wezwał w trybie pilnym wykonawcę do powrotu na plac budowy począwszy od poniedziałku 10 czerwca 2019 r. i wznowienia prac”.

Krynicki podkreślił, że „zamawiający będzie sprawdzać mobilizację już od godzin rannych w najbliższy poniedziałek i jeżeli prace nie zostaną wznowione, to GDDKiA podejmie bezzwłocznie działania przewidziane w takich sytuacjach w umowie”.

Reklama

„Dla GDDKiA priorytetem jest realizacja kontraktów z pierwotnie wyłonionym wykonawcą, a jeżeli nie ma takiej możliwości to dokończenia zadania w sposób tak szybki jak to możliwe, aby w jak najszybszym czasie udostępnić trasę kierowcom” – wskazał Krynicki.

Umowę na realizację przedsięwzięcia o wartości ok. 530 mln zł podpisano w lipcu 2015 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu oraz trzech węzłów drogowych: Konarzewo, Stęszew i Mosina, dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg. (PAP)

autor: Anna Jowsa