ZTM podkreśla w środowym komunikacie, że nowe autobusy będą wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań gwarantujących niską emisję zanieczyszczeń do atmosfery. Napędzane są sprężonym gazem ziemnym, magazynowanym w umieszczonych na dachu pojazdu butlach o łącznej pojemności 1700 litrów. Silnik każdego z tych autobusów spełnia restrykcyjną unijną normę emisji Euro VI. Autobusy na gaz są także cichsze od klasycznych diesli.

Zawarta w środę umowa z firmą Arriva obejmuje świadczenie usług przewozowych 50 autobusami Solaris Urbino 18 CNG oraz zapewnienie czterech takich pojazdów rezerwowych. Warta 291 mln zł umowa została podpisana na 8 lat. Gazowe 18-metrowe Solarisy w ramach podpisanej w środę umowy będą wozić pasażerów od września. "Zarząd Transportu Miejskiego wspiera rozwój niskoemisyjnej mobilności w stolicy. Opowiadamy się za jak najszerszym wykorzystywaniem ekologicznych pojazdów w komunikacji zbiorowej w Warszawie i w całej aglomeracji. Cieszy nas to, że kolejne ponad 50 nowych autobusów na stołecznych ulicach będzie wykorzystywać napęd gazowy" - powiedziała zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie Katarzyna Strzegowska.

Jak wskazuje ZTM, obecnie w Warszawie jeździ ponad 160 autobusów zero- i niskoemisyjnych. To 31 pojazdów elektrycznych, 70 hybrydowych i 64 na gaz. Łącznie z 54 gazowcami firmy Arriva będzie ich więc prawie 220. "Wkrótce takich pojazdów będzie jeszcze więcej. Na ulice Warszawy wyjechały również autobusy gazowe marki MAN z zakupionej partii aż 110 takich wozów w ramach kontraktu z Miejskimi Zakładami Autobusowymi" - podkreśla ZTM w komunikacie.

>>> Czytaj też: Piątka PiS na nic. Przewoźnicy likwidują masowo lokalne połączenia autobusowe

Reklama