Nowe pociągi będą kursowały na trasie Warszawa - Działdowo.

"Nasze plany inwestycyjne są bardzo ambitne, dlatego musieliśmy zapewnić ich właściwe finansowanie. Zakupy taborowe tej skali to ogromne wyzwanie, ale już dzisiaj mogę powiedzieć, że fundusze na realizację projektu są zapewnione. Pierwsze pojazdy, zakupione dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Województwa Mazowieckiego, wyjadą na tory już w IV kwartale 2019 r. Oznacza to lepsze warunki podróży i możliwość rozszerzenia oferty przewozowej dla naszych pasażerów" – powiedział Stępień.

t

"Dzisiejsza umowa ze Stadlerem rozpoczyna proces produkcji pierwszych pojazdów FLIRT najnowszej generacji. Z fazy przygotowywań formalnych wchodzimy w etap realizacji założeń naszej polityki taborowej, której celem jest wycofanie z eksploatacji najstarszego taboru i zastąpienie go nowym. Kolejne umowy wykonawcze będziemy podpisywać zgodnie z harmonogramem. W rezultacie do 2022 r. na torach Mazowsza przybędzie 61 pięcioczłonowych pociągów. Należy podkreślić, że wraz z pojazdami kupujemy ich utrzymanie, szkolenia dla pracowników, a także nowy symulator jazdy" - dodał Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Reklama

Koleje Mazowieckie podpisały w poniedziałek łącznie trzy umowy związane z dostawami nowych pociągów. Pierwszą – na unijne dofinansowanie zakupu sześciu pięcioczłonowych pociągów typu FLIRT w wysokości 96,2 mln zł. Kolejna to umowa z firmą Stadler Polska na wyprodukowanie sześciu pociągów, a także umowa przedwstępna dotyczącą zamówienia kolejnych 55 pięcioczłonowych pojazdów.

Wcześniej, bo na początku kwietnia, Koleje Mazowieckie podpisały z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych zakupu 55 pociągów wartości 580,25 mln zł. W sumie spółka ma więc umowy dofinansowania na 61 nowych elektrycznych składów.

Koleje Mazowieckie otrzymały ponadto kredyt na ponad miliard złotych z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego, który wykorzystają na zakup pociągów. (PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

edytor: Anna Mackiewicz