Jak poinformowało w poniedziałek w komunikacie lotnisko, dostępnych jest pięć aparatów telefonicznych w różnych częściach portu - zarówno w strefie ogólnodostępnej, jak i zastrzeżonej. Urządzenie można znaleźć m.in. na poziomie przylotów, w hali odbioru bagażu, czy w strefie Schengen.

Obok zamontowanego na ścianie aparatu telefonicznego koloru żółtego, umieszczona jest instrukcja obsługi w języku polskim i angielskim. Zgodnie z nią, telefon jest ogólnodostępny i bezpłatny. Można z niego zadzwonić wyłącznie na numery polskich operatorów.

Ponadto, wybierając na klawiaturze telefonu przycisk "A" można bezpośrednio połączyć się z informacją lotniskową, "B" – z ratownictwem medycznym, "C" – z policją, a "D"- ze Służbą Ochrony Lotniska.

Lotnisko Chopina to największy port w Polsce. Obsługuje blisko 38 proc. ruchu pasażerskiego w kraju. W lipcu i sierpniu port obsłużył ponad 3,4 mln pasażerów i jest to o blisko jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie rok temu. W sumie, przez pierwsze osiem miesięcy br. lotnisko obsłużyło 10,4 mln pasażerów – to o 24 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku.

Reklama

W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów – o 14,4 proc. więcej niż w 2015 r. W tym roku - według szacunków - ma to być 14 mln podróżnych.

Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zatrudniające ponad 1,5 tys. osób.

>>> Czytaj też: Tylko mała torba na pokładzie. Ryanair zaostrzy politykę bagażową