„Dotrzymaliśmy słowa i zrobiliśmy to czego od nas oczekiwano, a oczekiwano przede wszystkim bezpieczeństwa i płynności – tego podstawowego komfortu na tej drodze, po której poruszają się dziesiątki tysięcy pojazdów na dobę” - powiedział podczas oddania inwestycji do użytku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Droga krajowa nr 94 w Modlnicy – wskazał minister - nie jest trasą o charakterze lokalnym, ale drogą tranzytową, która w tej miejscowości podsiadała zatłoczone skrzyżowanie, wstrzymujące ruch samochodowy w godzinach szczytu.

Nowy odcinek jest dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni. W miejscu skrzyżowania dk94 z drogą powiatową nr 2156K (ul. Ojcowską) powstało rondo. Rozbudowane zostało także skrzyżowanie z drogą gminną oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Przez cały okres rozbudowy dk94 ruch odbywał się tą trasą dwukierunkowo, po jednym pasie jezdni w każdym kierunku. Zostały wyznaczone objazdy po drogach lokalnych dla samochodów do 3,5 t.

Reklama

Wykonawcą projektu i budowy był Rejon Utrzymania i Budowy Dróg z Krakowa. Koszt inwestycji wyniósł ok. 14 mln zł brutto.

Jak zapowiedział minister Adamczyk, rozbudowa dk94 będącej wlotówką do Krakowa od strony woj. śląskiego jest etapowany. W najbliższym czasie rozpoczną się roboty budowlane związane z kolejnym etapem – od nowego ronda w Modlnicy do skrzyżowania w stronę miejscowości Giebułtów.

Inwestycja zakłada rozbudowę drogi jednojezdniowej do parametrów dwujezdniowej na długości ok. 1,7 km oraz przebudowę trzech skrzyżowań na ronda dwupasmowe. W efekcie poprawi się bezpieczeństwo i komfort jazdy. Koszt inwestycji, którą zrealizuje Strabag Infrastruktura Południe wynosi 35,5 mln zł.

Odcinkiem drogi krajowej nr 94 między Modlnicą i Giebułtowem, zgodnie ze średniorocznym pomiarem ruchu wykonanym w 2015 r., przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów na dobę, z czego prawie 2,3 tys. to samochody ciężarowe.(PAP)

autor: Rafał Grzyb