Jak poinformowała we wtorek PAP dyrektor ds. komunikacji Volvo Polska Anna Nojszewska, zakup 128 hybrydowych autobusów Volvo 7900 odbywa się w ramach umowy, która została zawarta w 2018 r. pomiędzy firmą Volvo Buses a STIB-MIVB - operatorem transportu publicznego w stolicy Belgii. Od tego czasu Volvo dostarczyło do Brukseli 110 autobusów hybrydowych.

„Nowa partia 128 autobusów zostanie dostarczona w 2021 r. Celem jest stopniowa wymiana całej floty autobusów miejskich na pojazdy o napędzie elektrycznym” – powiedziała.

„Bardzo nas cieszy, że Bruksela i STIB-MIVB kontynuują rozwój systemu zrównoważonego transportu publicznego, nawet w tych trudnych czasach. (...) Dzięki dobrze zorganizowanej i kompetentnej lokalnej sieci serwisowej jesteśmy w stanie zapewnić wysoką sprawność dostarczanych pojazdów, niezawodność oraz właściwe wsparcie klienta” - mówił prezes Volvo Buses Hakan Agnevall, cytowany w przesłanym PAP komunikacie.

Jak powiedział Renaud de Saint Moulin z STIB-MIVB, sieć autobusowa w Brukseli rozwija się szybko w dwóch uzupełniających się obszarach: transformacji energetycznej oraz gruntownej przebudowy tras, aby móc zwiększyć ofertę transportu publicznego o 30 proc. w ciągu najbliższych miesięcy. „Hybrydowa flota Volvo to ważny element, umożliwiający STIB realizację tego celu”- dodał.

Reklama

Jak podała spółka, autobus Volvo 7900 Hybrid jest zasilany energią elektryczną na postoju i do prędkości 20 km/h. Jest cichy oraz nie emituje spalin. Przy wyższych prędkościach automatycznie włącza się mały silnik wysokoprężny. Akumulatory autobusu są ładowane za pomocą energii odzyskiwanej podczas hamowania, stąd do ładowania nie jest potrzebna żadna infrastruktura. Zużycie paliwa i emisja CO2 są o 25-40 proc. niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla, a emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest niższa o 50 proc.

Wszystkie autobusy dostarczone do Brukseli zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.

Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne. W 2010 roku w fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Stanowią one część transportu zbiorowego m.in. w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii oraz w Polsce.

>>> Czytaj też: Ważą się losy wielkiego motoryzacyjnego sojuszu Francuzów z Japończykami