Eksportowe kontrakty Solarisa. W takich miejscach jeżdżą polskie autobusy
W 2015 r. Solaris wyeksportował z Polski 950 pojazdów o łącznej wartości prawie 1,3 mld zł. W ciągu 30 lat polski producent dostarczył już autobusy do 30 krajów świata. Oto kilka najciekawszych rynków, na których jeżdżą autobusy z jamnikiem.
W 2015 r. Solaris wyeksportował z Polski 950 pojazdów o łącznej wartości prawie 1,3 mld zł. W ciągu 30 lat polski producent dostarczył już autobusy do 30 krajów świata. Oto kilka najciekawszych rynków, na których jeżdżą autobusy z jamnikiem.
1 Reunion, terytorium zamorskie Francji. Na tej wyspie, która leży 200 km na południowy zachód od Mauritiusa i 700 km na wschód od wybrzeży Madagaskaru, spotkać możemy polskie solarisy. 12-metrowe pojazdy Urbino obsługują ruch głównie w Saint-Denis, stolicy wyspy. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację przystosowaną do warunków tropikalny
Media
2 W 2010 r. na Reunion trafiło sześć autobusów Solarisa, w tym jeden z napędem hybrydowym (na zdjęciu). Z fabryki w Bolechowie pod Poznaniem pojechały na lawetach do francuskiego portu Le Havre, a potem statkiem płynęły cztery tygodnie na wyspę na końcu świata. Łącznie do Francji Solaris dostarczył już 472 pojazdy
Media
3 Martynika to departament zamorski Francji na Karaibach. Na początku XVI w. wyspa została odkryta przez Krzysztofa Kolumba, a ponad 500 lat później - przez Solarisa. Pojazdy polskiego producenta wożą pasażerów m.in. w Fort de France, stolicy wyspy. To Solaris o długości 8,9 m, w wersji „low entry”, czyli niskowejściowej (nie niskopodłogowej). W przedniej i środkowej części niska podłoga zapewnia wygodne wsiadanie, a wysoka w części tylnej pozwala na umieszczenie większej liczby siedzeń
Media
4 Po Dubaju jeździ 225 aut autobusów Solarisa. Od 2008 r. polski producent dostarczył do ZEA 150 przegubowych 18-metrowych pojazdów (na zdjęciu na pierwszym planie) i 75 autobusów krótszych, 12-metrowych. Pojazdy posiadają wydzieloną strefę dla kobiet i dzieci. Mają też zabezpieczenia silników, które stanowią zabezpieczenie na wypadek burzy piaskowej. Nad drzwiami znajdują się tzw. kurtyny z zimnym powietrzem, żeby na przystanku do pojazdu nie wdzierało się gorące powietrze
Media
5 W 2009 r. Solaris dostarczył do Grecji 322 miejskie autobusy Urbino o długości 12 metrów. Kosztowały 80 mln euro. Ateński przewoźnik E.THE.L zamówił 220 Solarisów Alpino o długości 8,6 m i 100 przegubowych, 18-metrowych Urbino w wersji 18-metrowej. W ciągu kolejnych lat polski producent sprzedał do Grecji 15 pojazdów. Autobusy trafiły m.in. do portowego Pireusu (na zdjęciu)
Media
6 Solaris produkuje autobusy dla trzech izraelskich przewoźników: z Tel Awiwu, Jerozolimy i Nazaretu. Łącznie to 110 autobusów: miejskich Urbino 12 i międzymiastowych InterUrbino. Wszystkie mają był dostarczone od marca do końca maja. Solaris dostarcza dostawy z izraelskim producentem Haargaz, bo takie są miejscowe wymagania dotyczące offsetu
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję