PKP Polskie Linie Kolejowe remontują tory na odcinku Gostynin – Łąck w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 33 Kutno–Brodnica. Inwestycja za ok. 36,6 mln zł skróci przejazd pociągów pasażerskich relacji Płock-Kutno. Usprawni też przejazd składów towarowych do PKN Orlen.

"PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły remont torów na odcinku Gostynin – Łąck w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 33 Kutno–Brodnica. Efektem prac będzie skrócenie o 10 minut przejazdu pociągów pasażerskich między Płockiem a Kutnem oraz sprawniejsze przejazdy składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen" - podała w poniedziałek spółka PLK.

Jak zaznaczyła, "inwestycja o wartości ok. 36,6 mln zł jest realizowana ze środków własnych PLK".

PLK wyjaśniły, że "po zakończeniu robót mieszkańcy Płocka, Łącka, Gostynina zyskają lepsze połączenie z Kutnem i magistralą łączącą Poznań z Warszawą oraz linią w kierunku Łodzi". "Efektem prac za 15 mln zł będzie podniesienie prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h. Zyskają przewozy pasażerskie i towarowe" - zaznaczyła spółka.

Według PLK, w ramach robót na 10-kilometrowym odcinku Gostynin–Łąck wymienione zostaną szyny i podkłady oraz oczyszczony tłuczeń. Wzmocniona zostanie konstrukcja 12 przepustów i mostów; przywrócone zostaną pierwotne parametry sieci trakcyjnej.

Reklama

"Wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym przyniesie wymiana nawierzchni drogowej na 7 przejazdach kolejowo–drogowych w Gostyninie, Legardzie, Wyrobkach Gostynińskich, Rogożewie, Emilianowie i Łącku - dwóch" - podały PLK.

Spółka wyjaśniła przy tym, że na odcinku Kutno–Płock– Sierpc w maju wprowadzono zastępczą komunikację autobusową, która będzie obowiązywać do 23 czerwca; szczegółowy rozkład jazdy pociągów znajduje się na stronie www.portalpasazera.pl i stronie przewoźnika Koleje Mazowieckie.

"Obecne prace są kontynuacją rewitalizacji trasy Kutno – Płock realizowanej przez PLK w 2018 r." - podkreśliła spółka. Przypomniała, że w ubiegłym roku wykonano prace o wartości 21,6 mln zł ze środków własnych spółki, a inwestycja objęła dwa odcinki: Strzelce Kujawskie–Sierakówek oraz Sierakówek– Gostynin.

"W ramach prac wymieniono blisko 15 km torów, co pozwoliło przywrócić prędkość pociągów do 100 km/h. Sprawniejsze przejazdy pociągów przyniósł remont 750-metrowego mostu kolejowego w Płocku, na którym wymieniono ponad 1200 mostownic. Wzmocniono też konstrukcję 20-metrowego mostu kolejowego w Gostyninie nad rzeką Osetnicą. Ponadto, zmodernizowano 5 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 mosty i 3 przepusty. Dzięki wymianie nawierzchni na 8 przejazdach kolejowo-drogowych wzrosło bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego" - wyliczają PLK.

>>> Czytaj też: Protesty przeciwko budowie ekspresówki przez Mazury i Podlasie. "Zniszczy dolinę Biebrzy" [MAPA]