„Docelowo obydwa tunele mają mieć 2060 m długości, jednak drążenie w przypadku prawego tunelu przebiegnie na odcinku 1919,64 m. Pozostałe metry powstaną w już wykonanych łukowych konstrukcjach, które zostaną zasypane do długości 2060 m. Drążenie w lewej nitce tunelu będzie nieznacznie dłuższe, wyniesie 1922,44 m a pozostała część analogicznie - jak w prawej - zostanie zasypana po wykonaniu konstrukcji tunelu” – wyjaśniła Mikrut.

Na południowym portalu lewego tunelu były problemy z osuwiskami, które wymagały dodatkowych zabezpieczeń i powodowały przedłużenie rozpoczęcia drążenia od tej strony. Zabezpieczenia przed osuwiskami zostały już wykonane i drążenie odbywa się równolegle z obydwu stron góry.

Koszt inwestycji to niemal miliard zł, a realizuje ją włoska firma Astaldi z Rzymu.

>>> Czytaj też: Ta reforma się nie udała. Historia upadku kolei w Polsce [WYWIAD]