Inwestycja ma wyprowadzić ruch ciężarówek z Bielska Podlaskiego jadących obecnie na osi północ-południe.

Najtańszą ofertę - na kwotę blisko 318,5 mln zł złożyła firma Kolin Insaat Turizm Sanayi, najwyższą - z sumą 379 mln zł - konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. GDDKiA przypomina, że wartość tego zamówienia to 373,2 mln zł.

"Biorąc pod uwagę trzy najtańsze oferty, koszt kilometra drogi ekspresowej w tym przetargu wynosi około 35,3-37,1 mln zł. Co ciekawe, jest to cena minimalnie wyższa niż te oferowane w przetargach na odcinki południowej obwodnicy Białegostoku, gdzie cenę kilometra wykonawcy skalkulowali na poziomie 32,3-33,6 mln zł" - poinformowano w komunikacie.

Reklama

Odcinek Haćki-Bielsk Podlaski Zachód trasy S19 będzie poprowadzony od zachodniej strony Bielska Podlaskiego. Planowane są dwa węzły drogowe: Bielsk Podlaski Północ i Bielsk Podlaski Zachód, będzie też połączenie dk 66 z istniejącą dk 19. Na trasie powstanie 7 wiaduktów. Umowę z wykonawcą GDDKiA chce podpisać w pierwszym kwartale 2021 r. Ten odcinek 19 ma być budowany w latach 2022-2024.

To już piąty z przetargów na budowę podlaskiego odcinka Via Carpatia, który jest na etapie otwarcia ofert - dodają drogowcy. Podsumowano, że łącznie dotąd w tych czterech przetargach jest mowa o projektowaniu i budowie 47,5 km S19 oraz 13,7 km dk 65 w standardzie drogi głównej przyspieszonej (GP). GDDKiA zapowiada, że umowy na te odcinki będą podpisane jeszcze w 2020 r.(PAP)

autor: Izabela Próchnicka