PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w styczniu w sumie 19 umów z Krajowego Programu Kolejowego za ponad 900 milionów zł - poinformował zarządca kolejowej infrastruktury w przesłanym w piątek PAP komunikacie.

"Największa umowa to budowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E20 Kunowice – Terespol za 691 mln zł" – zwraca uwagę, cytowany w komunikacie, Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

PLK podpisały też umowy na projektowanie modernizacji linii kolejowych. "Ważnym zadaniem za prawie 30 mln zł jest zaprojektowanie modernizacji linii z Gdyni Chyloni przez Lębork do Słupska. Inwestycja skróci czas podróży na terenie województwa pomorskiego i zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacjach i przystankach" - informuje PKP PLK.

Spółka poinformowała ponadto, że w styczniu ogłoszono takie przetargi jak szacowany na ponad 100 mln zł wybór wykonawcy na wykonanie projektu i robót na odcinku Charsznica – Wolbrom - Jaroszowiec Olkuski (pomiędzy Tunelem a Sosnowcem) - trasie z Małopolski na Śląsk.

W 2018 PLK planują inwestycje za rekordową kwotę 10 mld zł. W roku 2017 wykonano prace zgodnie z planem za 5,4 mld zł.

Reklama

"Obecnie trwają już prace na ważnych liniach m.in. Katowice – Kraków, Warszawa – Poznań, Lublin – Warszawa. Przebudowywane są także ważne linie w Krakowie. W realizacji są łącznie projekty o wartości ponad 26 mld zł" - poinformowała spółka.

Z uwagi na liczne prace modernizacyjne i remontowe zarządca infrastruktury współpracuje z przewoźnikami, by rozkład jazdy optymalnie przygotować z uwzględnieniem inwestycji.

"Pomimo bardzo szerokiego zakresu inwestycji zaplanowaliśmy warunki dla przewoźników towarowych. Są odpowiednio przygotowane stacje i trasy, którymi mogą być przewożone materiały na budowy oraz surowce. W styczniu uruchomiono ponad 73 tys. pociągów towarowych, to o 3 tys. więcej niż w 2017 r." – mówi, cytowany w komunikacie, Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP PLK.

Zarządca infrastruktury realizuje największy w historii projekt inwestycji kolejowych - Krajowy Program Kolejowy o wartości ponad 66 mld zł. Pracami objętych będzie 9 tys. km torów. Zwiększy się komfort na kilkudziesięciu stacjach i przystankach. Skrócą się czasy podróży między polskimi miastami.

>>> Czytaj też: Kto wybuduje metro na Targówku? Warszawa poszukuje wykonawcy