Z wielką pompą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe chce przed końcem roku rozpocząć drążenie tunelu, który połączy łódzkie dworce – Fabryczny i Kaliski. Choć – jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy – pierwsze przewierty wykonano już przed świętami Bożego Narodzenia.
Na budowie pracować będą dwa gigantyczne mechaniczne „krety”. Większy z nich, o średnicy ponad 13 m, wydrąży główny dwutorowy tunel o długości 3 km. Mniejsza maszyna o średnicy 8,7 m wywierci podziemne jednotorowe łączniki, dzięki którym pociągi jadące od strony dworca Fabrycznego będą skręcać na południe – do stacji Łódź Kaliska, lub na północ – do stacji Łódź Żabieniec.
Jak zapowiada Mariusz Serżysko, dyrektor Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, które jest głównym wykonawcą prac, w najbliższych dniach wystartuje także budowa dwóch podziemnych stacji.
Reklama