Jak informują Koleje Mazowieckie, ostatni z tej serii pojazd został odebrany przez przewoźnika w poniedziałek 28 grudnia. Przewoźnik dokonał odbioru 18. pojazdu. Tym samym dostawy wszystkich ezt z dwóch pierwszych umów wykonawczych zostały zakończone.

Dodano, że dostawy elektrycznych zespołów trakcyjnych rozpoczęły się w czerwcu br. Pierwszych 6 pojazdów wyprodukowanych w siedleckim zakładzie zostało skierowanych do obsługi linii Warszawa - Działdowo, a kolejne 12 do obsługi tras Łowicz - Warszawa - Celestynów.

Jak informują Koleje Mazowieckie, trzecia z podpisanych umów na dostawę kolejnych 12 pociągów do obsługi trasy Skierniewice - Warszawa - Mińsk Mazowiecki jest w trakcie realizacji.

Zawarty kontrakt ramowy przewiduje podpisanie kolejnych umów wykonawczych na dostawę pięcioczłonowych jednostek - 15 ezt do obsługi trasy Góra Kalwaria - Czachówek - Warszawa - Nasielsk oraz 16 do obsługi trasy Warszawa - Tłuszcz.

Reklama

Zgodnie z umową, wraz z pojazdami, Stadler zapewnia przewoźnikowi świadczenie usług serwisowych dla każdego z nich, dostarcza pakiet pozderzeniowy (naprawczy) oraz szkoli pracowników z zakresu obsługi pojazdów.

Pojazdy FLIRT Kolei Mazowieckich to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej.