Mamy bardzo korzystną sytuację na europejskich rynkach lotniczych. Otóż nawet na poziomie UE wskazuje się, że brak infrastruktury lotniczej jest jedną z trzech barier rozwoju rynku w Europie – tłumaczy wiceminister.

Jak dodaje, mamy również olbrzymie rezerwy wzrostu. Przeciętny Polak lata raz do roku, tymczasem przeciętny mieszkaniec tzw. starej Unii lata trzykrotnie częściej. Polacy bardzo szybko się bogacą, a wraz z tym rośnie częstotliwość podróży.

Wśród czynników, które sprzyjają rozwojowi CPK, minister Wild wymienia także to, że jako ostatni z krajów regionu, poza Rumunią, mamy narodowego przewoźnika, który może być głównym, choć nie jedynym klientem CPK.

Reklama

Polska posiada również dobre warunki terenowe do budowy CPK. Otóż 37 km od Warszawy istnieją tereny słabo zurbanizowane, gdzie można wybudować od samego początku port lotniczy większych bez ograniczeń – wylicza Wild.