We wtorek w komunikacie rzeczniczka napisała, że orientacyjny koszt całej inwestycji to ok. 250 mln zł. 102 mln zł będzie pochodzić z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko (są z niego współfinansowane duże inwestycje infrastrukturalne, takie jak budowa autostrad czy linii kolejowych). Podkreśliła, że pozostałe środki musiałby wygospodarować samorząd województwa mazowieckiego.

Port lotniczy w Modlinie ma być oddany do użytku w 2012 r. Lotnisko to, jako wspomagające port Chopina w Warszawie, ma obsługiwać przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu oraz przewozy krajowe między portami regionalnymi.

Władze Mazowsza planują modernizację bocznicy kolejowej w Modlinie na długości ok. 5,5 km. Prace mają objąć wymianę torów, elektryfikację linii, budowę wiaduktu nad drogą krajową nr 62, wyposażenie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz budowę końcowej stacji na terenie powstającego Portu Lotniczego w Modlinie.

>>> Polecamy: Lotnisko w Modlinie ma być gotowe przed Euro 2012

Reklama

Jak wyjaśniła rzeczniczka, przystanek kolejowy może być naziemny, zlokalizowany ok. 250 m od terminala lotniska, albo podziemny, usytuowany równolegle do budynku terminala, w bezpośrednim jego sąsiedztwie. Na razie pod uwagę brane są oba warianty; wybudowanie stacji podziemnej byłoby droższe. "Zwiększenie dotacji to szansa na realizację rozwojowego wariantu - podziemnej stacji na terenie lotniska, która dawałaby możliwość przyszłego połączenia lotniska zarówno z Warszawą, jak i np. z Płockiem" - poinformowała Milewska.

Zarząd województwa ma w najbliższym czasie wybrać jeden z tych wariantów. Oferty w przetargu na koncepcję przebudowy i rozbudowy bocznicy kolejowej oraz budowy stacji na terenie portu w Modlinie mają być otwarte 14 września.

ikona lupy />
Wnętrze terminala pasażerskiego lotniska w Modlinie - wizualizacja. Fot. materiały inwestora / Forsal.pl
ikona lupy />
Modlin lotnisko / Inne
ikona lupy />
Lotnisko w Modlinie, wizualizacja, Źródło: materiały inwestora / Forsal.pl