Rząd ma nietypowy pomysł na to, jak pomóc narodowym liniom lotniczym. Rozważa połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT (PLL LOT) z firmą kolejową - PKP Intercity lub PKP Cargo. Wśród propozycji jest także dofinansowanie LOT przez kolej - informuje "Rzeczpospolita".

"Połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT z jedną ze spółek kolejowych to pomysł Ministerstwa Skarbu Państwa na ratowanie przewoźnika. Pod uwagę brane są dwie spółki - PKP Intercity i PKP Cargo. Rozważane jest także dofinansowanie LOT przez kolej" - ustaliła "Rzeczpospolita"

W ten sposób resort chciałby wzmocnić spółkę, która po raz kolejny znalazła się w trudnej sytuacji finansowej. Strata netto za ubiegły rok szacowana jest na 250 mln zł.

Oficjalnie resort skarbu nie chce potwierdzić, czy bierze pod uwagę taki scenariusz.

"W MSP trwają analizy dotyczące przyszłości PLL LOT przy założeniu utrzymania przez Skarb Państwa kontroli nad spółką. Dziś za wcześnie, by mówić o konkretnych rozwiązaniach poza jednym: spółce potrzebne jest wsparcie kapitałowe, by umożliwić jej pełny powrót na rynek i rozwój" - dowiedziała się gazeta w Ministerstwie Skarbu Państwa.

Reklama

Z informacji "Rzeczpospolitej" wynika jednak, że w resorcie odbyło się spotkanie poświęcone temu pomysłowi. Według jej informacji, nie był on jeszcze konsultowany z żadną ze spółek kolejowych.

Tymczasem tanie linie lotnicze coraz bardziej podbijają nasz rynek. Więcej o ich mocarstwowych planach przeczytasz tutaj.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"

PKP dementuje

Informacje o możliwości połączenia PKP Cargo z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT (PLL LOT) są nieprawdziwe, podał przewoźnik kolejowy.

"Według zarządu PKP Cargo, informacje o możliwości rzekomego połączenia Grupy PKP Cargo z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT są niezgodne z prawdą. Nie są prowadzone żadne działania i analizy mające na celu połączenie największego w Polsce przewoźnika kolejowego z narodowym przewoźnikiem lotniczym" - czytamy w oświadczeniu spółki.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. Spółka jest notowana na GPW od października 2013 r.