Jak poinformował PAP rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk, przedmiotem umowy są nowoczesne lokomotywy elektryczne Dragon 2 w dwóch konfiguracjach: siedem sztuk wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy oraz 24 pojazdy dwunapięciowe, przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji.

Nowosądecka spółka podała we wtorkowym komunikacie, że umowa z PKP Cargo została zawarta przez konsorcjum, w którego skład wchodzą: Newag oraz jego spółka zależna Newag Lease.

Przedmiotem umowy jest dostawa przez konsorcjum na rzecz PKP Cargo 31 lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniami dodatkowymi. Dostawy lokomotyw zostaną wykonywane w latach 2019-2022 zgodnie z uzgodnionym przez strony harmonogramem. Wartość umowy wynosi ponad 518,9 mln zł netto.

Zawarta umowa jest drugim kontraktem na Dragony 2 podpisanym przez PKP Cargo z nowosądeckim producentem. W październiku zeszłego roku przewoźnik ten podpisał umowę na zakup trzech lokomotyw elektrycznych tego typu. Wartość kontraktu wynosiła ponad 45 mln zł netto.

Reklama

Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Jej przeznaczeniem jest prowadzenie ciężkich składów towarowych. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, pojazd został zaprojektowany przez polskich inżynierów i w pełni wyprodukowany w kraju. 78 proc. komponentów użytych do budowy tej lokomotywy pochodzi od polskich producentów.

>>> Czytaj też: Przekop Mierzei: KIO oddaliła odwołania, wybór ofery był zgodny z prawem