Nagrodzony został także Toshio Masuda z Fuji Heavy Industries, uhonorowany tytułem „Dynamicist of the Year” za odegranie wiodącej roli w projektowaniu modelu BRZ, opracowanego wspólnie z Toyotą. Bliźniacze coupe GT86 oraz jego główny inżynier, Tetsuya Tada, również zyskali uznanie jury konkursu.

O przyznaniu Subaru BRZ tytułu „Car of the Year” zadecydował fakt, iż zapewnia ono maksimum przyjemności z jazdy, cechując się równocześnie stabilnością i bezpieczeństwem, charakterystycznym dla wszystkich modeli tej marki. Jury doceniło także udział Toshio Masudy w procesie tworzenia nowej generacji przystępnych dla kierowców, stylowych coupe z napędem na tylne koła, w dowód uznania nadając mu tytuł „Dynamicist of the Year”.

Nagrody VDI zostały po raz pierwszy przyznane w 2008 roku, w aby podkreślić wyjątkowość prowadzenia wyróżnionych samochodów oraz ich rozwiązania technologiczne. W każdej z sześciu kategorii („Car of the Year”, „Dynamicist of the Year”, „Dynamics Team of the Year”, „Innovation of the Year”, „Development Tool of the Year”, „Supplier of the Year”), krótka lista nominacji jest sporządzana na bazie zgłoszeń czytelników, a także propozycji zespołu redakcyjnego magazynu Vehicle Dynamics International. Następnie trafiają one do niezależnego, międzynarodowego jury, składającego się z ekspertów oraz dziennikarzy.

Reklama

Światowa premiera Subaru BRZ miała miejsce podczas Tokyo Motor Show w listopadzie 2011 roku. W marcu 2012 najnowszy reprezentant japońskiej marki został przedstawiony europejskim mediom oraz szerokiej publiczności w trakcie Geneva Motor Show. Opracowany pod hasłem „Pure Handling Delight”, sportowy model Subaru jest lekkim coupe z napędem na tylne koła, wyposażonym w najnowocześniejszy silnik w układzie bokser, legitymujący się mocą 200 koni mechanicznych.