Oto młode gwiazdy branży IT. Ich start-upy okażą się hitami?
W Dolinie Krzemowej powstaje wiele start-upów, jednak żaden z nich nie odniósł do tej pory sukcesu na miarę Facebooka. Portal Business Insider wybrał kilka młodych gwiazd IT, których projekty mają szanse wybić się na rynku. Oto one.
Kliknij na zdjęcie, aby zobaczyć galerię.
1
Ben Silbermann (na zdjęciu po lewej), Paul Sciarra i Evan Sharp (Pinterest)
Pinterest zdecydowanie ma szansę powtórzyć sukces Facebooka. Ten serwis społecznościowy można porównać do internetowej tablicy korkowej, do której można przypiąć (ang. - pin) różne treści z sieci - są to przede wszystkim zdjęcia, choć przypinać można także filmy. Wszystko, co wyda nam się interesujące, można wrzucić na Pinterest jednym kliknięciem.
Inne / flickr.com/Mike Deerkoski
2
Zach Sims (na zdjęciu po lewej) i Ryan Bubinski (Codecademy)
Dzięki temu start-upowi można nauczyć się za darmo podstaw JavaScriptu. Używa go już ponad milion osób, w tym burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg.
Inne / flickr.com/LeWEB12/Lic. CC 2.0
3
Paul Berry (Rebel Mouse)
Paul Berry przez długi czas był CTO (chief technology officer) The Huffington Post. Na początku tego roku zrezygnował i załozył własny biznes. Na razie niewiele wiadomo o Rebel Mouse, poza tym, że ma to być platforma społecznościowa, a współpracownikami Berry'ego są Ken Lerer i Jonah Peretti, współzałożyciel The Huffington Post i pomysłodawca BuzzFeeda.
GazetaPrawna.pl
4
Jonah Peretti - na zdjęciu po lewej (BuzzFeed)
BuzzFeed to znany już portal, jednak przechodzi własnie diametralne zmiany. Jego założyciel Jonah Peretti chce zrobić z serwisu znanego głównie ze śmiesznych zdjęć, memów i informacji dotyczących popkultury poważny portal.
Inne / flickr.com/TechCrunch
5
Dave Morin (Path)
Dave Morin pracował kiedyś u Marka Zuckerberga. Po odejściu założył Path - aplikację służącą do dzielenia się zdjęciami i innymi treściami tylko ze znajomymi i rodziną. Jest to więc rodzaj cyfrowego pamiętnika, pozbawionego tego, czego nie lubimy w Facebooku: skomplikowanych ustawień prywatności i spamu.
Bloomberg / David Paul Morris
6
Kevin i Julia Hartz (Eventbrite)
Eventbrite to serwis sprzedający bilety na różnego rodzaju wydarzenia kulturalne, szkolenia itp. Nie jest to nowy portal, ale dopiero ostatnio rozwija się w zawrotnym tempie. W zeszłym roku przychody Eventbrite wyniosły 50 mln dolarów i sprzedano 10 mln biletów.
Bloomberg / David Paul Morris
7
Kevin Rose (Oink)
Po tym, jak opuścił Digga, Kevin Rose założył firmę o nazwie Milk, która zebrała już ponad 1,5 mln dolarów od inwestorów i wypuściła mobilną aplikację o nazwie Oink, która pozwala użytkownikom recenzować sklepy, restauracje i konkretne produkty. Po zaledwie tygodniu istnienia Oink został pobrany 100 tys. razy.
Bloomberg / David Paul Morris
8
Sarah Lacy (PandoDaily)
Sarah Lacy to była blogerka TechCruncha, która odeszła, by założyć własny blog technologiczny, PandoDaily. Lacy zebrała już ponad 2 mln dolarów od inwestorów, a dla jej bloga piszą m. in. Michael Arrington, Paul Carr, MG Siegler czy Farhad Manjoo.
Inne / flickr.com/Joi Ito