Andrzej Matuszyński kilka dni temu zastąpił Monikę Bednarek na stanowisku prezesa firmy Eurozet, czołowej grupy radiowej w Polsce – m.in. właściciela Radia Zet.

Matuszyński ukończył psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Miał indywidualny tok studiów ze specjalizacją reklama i marketing. Karierę rozpoczynał od prowadzenia szkoleń, głównie z marketingu. Pierwszy raz zaczął pracę w Eurozecie, należącym do francuskiego koncernu Lagardere, w 1997 r. Przez osiem lat przeszedł tam ścieżkę od analityka marketingowego do dyrektora marketingu i członka zarządu.

To był okres, w którym rynek mediów elektronicznych cywilizował się i przechodził bardzo dynamiczne zmiany. Matuszyński miał więc okazję pracować nad wieloma nowymi rozwiązaniami, np. ułatwiającymi planowanie kampanii reklamowych czy mierzenie słuchalności radia.

Sukcesy biznesowe nadeszły, gdy w 2005 r. rozpoczął pracę w Cyfrowym Polsacie. Od podstaw stworzył tam dział marketingu, obsługi i utrzymania klienta. Gdy zaczynał, CP miał 300 tys. abonentów. Gdy Matuszyński odchodził z firmy, był to już największy operator płatnej telewizji w tej części Europy posiadający 3,3 mln abonentów.

W 2010 r. Matuszyński trafił do ITI Neovision, gdzie m.in. uczestniczył w przygotowaniu współpracy z Orange w zakresie oferty programowej platformy NC+. Nie pracował tam jednak długo: w 2011 r. wrócił do Eurozetu, zmagającego się ze spadkiem słuchalności swojej najważniejszej stacji i coraz mniejszymi wpływami z rynku reklamy. Zresztą nie jest w tym odosobniona – tracą wszystkie duże stacje.

Nowy prezes firmy jest dobrze oceniany przez ludzi związanych z rynkiem mediów.

– Jestem bardzo zaskoczony zmianą na stanowisku prezesa Eurozetu, jednak Matuszyński ma duże doświadczenie i jest dobrze przygotowany do spojrzenia na nową rolę radia w świecie mediów – mówi osoba z kręgu jego znajomych.

– Współpracowałem z nim najaktywniej, kiedy był w Cyfrowym Polsacie. Dał się wtedy poznać jako sprawny menedżer. Z partnerami biznesowymi nie negocjował z pozycji siły – choć reprezentował największą platformę satelitarną na polskim rynku. W rozmowach szukał benefitów dla dwóch stron – mówi Olgierd Dobrzyński, szef środkowoeuropejskiego oddziału Discovery Network.

– Jest opanowany i merytoryczny. Ma doświadczenie w branży – to fachowiec, nie spadochroniarz – wskazuje Krzysztof Kruszewski, dyrektor generalny polskiego oddziału agencji sondażowej Millward Brown. I zwraca uwagę na jeszcze jedną cechę Matuszyńskiego: – Rzadko spotyka się ludzi, którzy podejmując działania, zastanawiają się, czy coś jest dobre, czy złe. Większość myśli tylko o wynikach i efektywności. Dla Andrzeja ważne są także wartości etyczne – podkreśla Kruszewski.

Nowy prezes Eurozetu uwielbia dobrą kawę. Uważa, że w Polsce jeszcze w niewielu miejscach można dostać dobrze zaparzone espresso. W wolnych chwilach nurkuje, głównie w ciepłych wodach. Ostatnio – z rekinami na Florydzie. Lubi też żeglować, szczególnie w okolicach chorwackich wysp.