Zgoda jest, mimo tego, że Izba nie rozpatrzyła jeszcze skarg firm, które startowały w przetargu i których oferty zostały odrzucone przez GDDKiA. Przetarg dotyczył wykonania pierwszego, drugiego i trzeciego odcinka A2 (całość podzielono na pięć fragmentów).

O pozwolenie na podpisanie umów ze zwycięzcami przetargu zabiegała Generalna Dyrekcja. Argumentowała to "ważnym interesem społecznym", czyli rozpoczęciem budowy autostrad A2 na tych trzech odcinkach.

Przetarg na liczący 91 km odcinek autostrady A2 Łódź - Warszawa od Strykowa do Konotopy został rozstrzygnięty w końcu sierpnia. Prace mają ruszyć jesienią, a zakończyć się w maju 2012 r. Odcinek ten ma połączyć się z północną obwodnicą Warszawy S8 (obecnie na etapie budowy), a potem z południową obwodnicą S2 (jest na etapie przetargu). Przewidywany koszt inwestycji to 3,2 mld zł.

Reklama